شناسهٔ خبر: 58514999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رحمتی: نگران داوری بازی با پرسپولیس هستم/ فوتبال کثیف را دوست ندارم+فیلم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: تنها نگرانی من و هر مربی دیگری که اگر فردا با تیم پرسپولیس بازی داشت اتفاقات بازی قبل پرسپولیس و مسائل داوری آن بازی است.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_1889915" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1058116/1889915?width=400&height=300"></script></div>

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو،سیدمهدی رحمتی در نشست خبری پیش از دیدار آلومینیوم اراک با پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

در حساس‌ترین برهه لیگ برتر هستیم. همه بازی‌ها سخت و نزدیک به هم است. در این برهه زمانی ۴ بازی حساس در لیگ و یک بازی حساس در جام حذفی داریم.

فردا با پرسپولیس و بعد با مس رفسنجان، تراکتور، سپاهان و یک بازی هم در جام حذفی داریم که حساسیت‌های خاص خودش را دارد. در هفته گذشته سعی کردیم به بازیکنان کاملا شرایط موجود، بازی‌های حساس و نزدیک به هم را تفهیم کنیم. خداراشکر بازیکنان من نشان دادند به بلوغ فکری و تکامل تاکتیکی رسیده‌اند. شرایط را به خوبی درک می‌کنند. این را در بازی‌های قبل نشان داده اند.

فردا با تیمی بازی داریم که کادر فنی و بازیکنان خیلی خوب در سطح ملی دارد، اما آلومینیوم هم نشان داده در بازی‌های بزرگ خوب کار می‌کند. تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذاریم. با توکل به خدا و همت بچه ها، ان شاالله از زمین سربلند بیرون بیاییم.

تقابل با پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی؟ من از بچگی در مدرسه شاگرد گل‌محمدی بودم. افتخار این را داشتم که در تیم پدیده شاگرد او باشم. از این لحاظ حساسیتی نداریم. سال قبل هم در حساس‌ترین دیدار جام حذفی با هم بازی کردیم. دور رفت لیگ امسال بازی کردیم. مشکلی نداریم. سعی می‌کنیم تمام انرژی‌مان را در زمین بگذاریم و تمام تمرکزمان روی بازی باشد.

تنها نگرانی من و هر مربی دیگری که اگر فردا با تیم پرسپولیس بازی داشت اتفاقات بازی قبل پرسپولیس و مسائل داوری آن بازی است. هر مربی دیگری هم جای من نشسته بود این نگرانی را داشت. در ۳، ۴ بازی گذشته به اندازه کافی از داوری ضرر دیده‌ام. بازی با فولاد یک گل ۱۰۰ درصد آفساید، بازی با هوادار توپی که یک مترونیم بیرون ۱۸ قدم خطا شده بود و برای حریف پنالتی گرفتند.

بازی قبل متاسفانه به دلیل اینکه صداوسیمای استان مرکزی و شهر اراک یک دوربین داشت، تصویر کاملا مشخص نبود، اما داور یک پنالتی که اصلا پنالتی نبود را داور نگرفت ما کمک داور دوم اعلام کرد. گلی هم که از نفت آبادان خوردیم با دست بود. واقعا در ۳-۴ هفته قبل از داوری ضرر کردم و تمام هم و غم ما این است که فردا بعد از ۹۰ دقیقه بهترین فرد زمین داور باشد. ان شاالله هیچ مشکلی برایش به وجود نیاید. ما هم تلاش می‌کنیم اتفاقی نیفتد. امیدواریم فردا عدالت رعایت شود.

قول و قراری که از ابتدای فصل گذاشتیم این بود که در تیم تغییر و تحول ایجاد کنیم. بازیکنان جوان زیادی آوردیم و سعی کردیم به آن‌ها بازی بدهیم. جوانگرایی ما فقط شعار نبوده، این مساله زمان می‌برد. ابتدای فصل هم همین بازی‌هایی که نام بردم را پشت سرهم داشتیم. مقداری دچار مشکل شدیم، اما رفته رفته با هماهنگی بازیکنان توانستیم نتایج بهتری بگیریم. روند صعودی خوبی داشتیم که با تعطیلات جام جهانی مواجه شدیم. بازیکنان از شرایط بازی دور شدند. بازی بدون تماشاگر کیفیت آنچنانی ندارد.

اگر تیم ما در خانه خودش تماشاگر داشته باشد می‌توانیم حریفان را بیشتر تحت فشار بگذاریم. بازیکن در حضور تماشاگر بیشتر احساس مسئولیت می‌کند. در حال حاضر با توجه به شرایط و بودجه‌ای که برای نیم فصل داشتیم، تصمیم گرفتیم بازیکنانی را از پایه‌های خودمان بیاوریم. اول فصل هم در نقل و انتقالات زیاد سروصدا نکردیم. بودجه نیم فصل دوم ما ۴ میلیارد و نیم بود.

۲ بازیکن از امید‌ها اضافه شدند که بازی با صنعت نفت و دیدار با هوادار بازی کردند. یک بازیکن از تیم جوانان اضافه شده و نزدیک به ۱۲ بازیکن هم در لیست بزرگسالان هستند که به تناوب اضافه می‌شوند. هرکدام شرایط خوبی داشته باشند استفاده می‌کنیم. اگر لیست بازیکنانی که از اول فصل بازی دادیم را مرور کنید، می‌بینید حتی بازیکنان زیر ۲۰ سال زیادی داریم. خردمند که بازی قبل بازی کرد ۱۹ ساله است. وطن‌دوست هم همینطور، هوشمند ۲۲ ساله است. احسان حسینی و همچنین شکیب پور بازیکن ۲۰ ساله ما بازی کرده است.

جوانگرایی ما به حرف نبوده است. سعی کردیم به آن‌ها بها بدهیم. یونس اکبرپور ۲۰ ساله است و از اول فصل با ما کار را شروع کرد. فکر می‌کنم در ادامه روند رو به رشد‌مان بازیکنان جوان بیشتری را بتوانیم به تیم اضافه و از آن‌ها استفاده کنیم. از بازیکنان بزرگتر و باتجربه تیمم که تمام تجربیات‌شان را بدون هیچ چشمداشتی در اختیار این جوانان قرار می‌دهند و به پیشرفت تیم کمک می‌کنند تشکر کنم. ان شاالله در ادامه راه سعی می‌کنیم بهتر و بهتر عمل کنیم.

تیم ملی بزرگسالان و امید کشورمان سرمربی ندارد؟ آیا این چیز جدیدی است؟ چند سال است تیم المپیک ایران به المپیک نرفته است؟ تیم بزرگسالان که جای خود دارد و مسئولان باید هرچه سریع‌تر این کار را انجام بدهند، اما تیم امید بیش از ۴۰ سال است المپیک نرفته است. هر دوره هم که حذف می‌شویم می‌گوییم دور بعد خیلی زود برنامه ریزی می‌کنیم، اما یک هفته مانده به مسابقات یک مربی می‌گذاریم، جمع می‌شویم و به مسابقات می‌رویم، یا علی!

امیدوارم به این وضعیت سروسامانی بدهیم. امیدوارم تاج هرچه زودتر سروسامان بدهد. از نظر میانگین سنی ما جزو بالاترین لیگ‌ها هستیم. در جام جهانی پیرترین تیم بودیم. در فوتبال پایه واقعا ضعیف عمل می‌کنیم. به دلیل فشاری که روی باشگاه‌ها و سرمربیان و توقع هواداران برای نتیجه گیری، به بازیکنان جوان کمتر بها داده می‌شود. مشکل ما زیرساختی و مشکل تیم‌های پایه است. ایران جزو معدود کشور‌هایی است که استعداد‌های زیادی در فوتبال دارد و می‌توانیم آن‌ها را به تیم‌های ملی اضافه کنیم و نتایج خوب بگیریم. باید برنامه ریزی درست و به موقع داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی؟ در مورد چیزی که در حیطه من نیست نظری ندارم. امیدوارم مسئولان بهترین تصمیم را بگیرند و تیم ملی ما موفق باشد.

فصل آینده VAR به فوتبال ایران می‌آید؟ قبلا گفته بودم تا ۱۰ سال آینده هم VAR به کشور ما نمی‌آید. فقط باید به داوران کمک کنیم و فشار را از روی آن‌ها برداریم. داوران هم خودشان مصمم شوند اشتباهات‌شان کمتر شود تا بتوانیم در کنار هم به فوتبال کشور کمک کنیم. تصویربرداری که در بازی قبلی دیدیم واقعا جای تاسف داشت. ناراحت شدم که گفتند با یک دوربین فیلمبرداری شود، چون زیرساخت نداریم. چطور در نیم فصل اول زیرساخت داشتیم و با چند دوربین فیلمبرداری می‌شد؟

طبقه دوم ورزشگاه آزادی از دسترس خارج شده؟ ما خودمان هم کم کم از دسترس خارج می‌شویم. ما هم در حال فرسوده شدن هستیم، اما لذت فوتبال به حضور تماشاگران و کری خوانی‌های محترمانه آنهاست. امیدواریم حضور اندک تماشاگران در بازی فردا هم شور و حال خاصی ایجاد کند و بازی خیلی خوبی را شاهد باشیم.

دفاع اتوبوسی در بازی مقابل پرسپولیس؟ از روزی که به آلومینیوم آمدیم سعی کردیم فوتبال خوب و تماشاگرپسندی داشته باشیم. واقعا متوجه این الفاظ اتوبوسی و دیوار و… نمی‌شوم. زمانی هست که در بازی شرایطی پیش می‌آید و شما مجبور به دفاع کردن می‌شوید. آن هم یک استراتژی در بازی است، اما من فوتبال کثیف دوست ندارم. اینکه بازیکنم زمین بیفتد و وقت تلف کند و… اصلا به این چیز‌ها علاقه ندارم. دوست دارم فوتبال خوبی ارائه بدهم. از پرسپولیس و گل محمدی شناخت کاملی دارم. می‌دانم او هم علاقه زیادی به فوتبال بازی کردن دارد. ما هم سعی می‌کنیم فوتبال بازی کنیم، ولی باید توان تیم‌ها را هم ببینید.

شما ممکن است در یک بازی از دقیقه ۱ از جلو پرس کنید، اما ممکن است زورتان به تیمی نرسد. ایران مقابل انگلیس چگونه بازی کرد؟ شما نمی‌توانید از یک سرمربی خرده بگیرید که اتوبوسی دفاع می‌کند. به شرایط بستگی دارد. سال گذشته در جام حذفی پرسپولیس را بردیم، اما در زمان‌هایی پرسپولیس آنقدر فشار آورد که در محوطه جریمه خودمان دفاع می‌کردیم، ولی توانستیم از آن شرایط خارج شویم. حتی دو بار عقب افتادیم و توانستیم برگردیم و برنده شویم. بازی رفت امسال هم برعکس بود. بازی دست ما بود و این اتفاقات برای پرسپولیس افتاد. امیدوارم فردا مردم بازی خوبی را شاهد باشند.

آجورلو اعلام کرد با او برای سرمربیگری استقلال صحبت کرده بود؟ او واقعا لطف دارد که این بحث را مطرح کرده، اما من هم در مربیگری برای خودم اهدافی دارم. دوست ندارم خیلی بی دلیل و بی منطق و بدون مشورت و آگاهی تصمیم بگیرم. دوست دارم پس از سال‌ها فعالیت در این زمینه و اثبات خودم، به تیم‌های بالاتر فکر کنم.

نمایش خوب محمدرضا آزادی؟ او هم ۲۳ ساله است و سال به سال بهتر می‌شود. همه بچه‌ها در کنار هم به هم کمک می‌کنند. الویت‌شان موفقیت تیم است. مطمئنا در سال‌های آینده از این جوانانی که نام بردم در تیم‌های بزرگتر و تیم ملی بیشتر می‌شنوید. سعی می‌کنیم به آن‌ها کمک کنند آنچه که واقعا توانایی‌شان را دارند به نمایش بگذارند. از آن‌ها ممنون هستم که با همه وجود تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند که به تیم آلومینیوم کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما