شناسهٔ خبر: 58499128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

المیادین: سه کامیون حامل مواد غذایی ایران هدف حمله پهپادی قرار گرفتند
 یک رسانه لبنانی خبر داد که شامگاه یکشنبه سه کامیون حامل مواد غذایی ایران در مرز سوریه هدف پهپاد قرار گرفته است.به گزارش المیادین، سه کامیون حامل آرد و برنج که در حال عبور رسمی از گذرگاه ابوکمال بودند، هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.طبق این گزارش این سه کامیون بخشی از کاروان ۲۵ کامیون حامل مواد غذایی به مقصد سوریه از مسیر عراق بوده است.المیادین می گوید، این حملات خسارات انسانی نداشته اما خسارات مادی برجای گذاشته است.این رسانه درباره منشاء پهپادها اطلاعی منتشر نکرده است اما معمولا گمانه ها متوجه رژیم اسرائیل است.

وزیرخارجه عراق: ولی‌عهد سعودی از ما خواست میزبان دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان باشیم
فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق شامگاه روز یکشنبه خبر داد که پنج نشست در سطح امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برگزار شد.حسین به شبکه خبری «رووداو» گفت: [محمد بن سلمان] ولی‌عهد سعودی از ما خواست میزبان دیدار وزیر خارجه سعودی با همتای ایرانی وی در بغداد باشیم. در حال حاضر مشغول هستیم و زمان دیدار علنی بین وزاری خارجه دو کشور را تعیین خواهیم کرد».وی با بیان اینکه نشستهای قبلی بین مسئولان ایران و عربستان، محرمانه و در سطح امنیتی بوده است، تصریح کرد: نشستهایی که محرمانه بود، با وساطت عراق، علنی خواهد بود. وزرای خارجه ایران و سعودی در بغداد دیدار خواهند کرد».در همین ارتباط، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در این باره گفت: دولت سیزدهم نگاه به همسایگان در دستورکار جدی خود در ۱۵ ماه گذشته قرار داده است. ما با هیچ یک از همسایگان شمالی، شرقی و غربی در حال حاضر با چالش خاصی مواجه نیستیم.

مهدی قدیمی، روزنامه‌نگار آزاد شد
 مهدی قدیمی روزنامه‌نگار، از زندان آزاد شد. یکی از اعضای خانواده مهدی قدیمی با اعلام این خبر گفت که این روزنامه‌نگار پریشب به قید وثیقه آزاد شد. 11 دی ماه ماموران امنیتی با حضور در خانه پدری‌ این روزنامه‌نگار، او را بازداشت کرده بودند. از آن تاریخ تا دیروز، مهدی قدیمی در «بازداشت موقت» به سر می‌برد.

اتصال سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی ایران و روسیه به یکدیگر
 سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر خود نوشت: «سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی ایران و روسیه به یکدیگر متصل شدند.با این اتفاق امکان اتصال پیام‌رسان‌ بانک‌های ایرانی با ۱۰۶ بانک، غیر از بانک‌های روسی در ۱۳ کشور فراهم شد.بزرگترین مزیت این اقدام، عدم تأثیرپذیری از تحریم‌های غربی است.»

صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است
اصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدر اعظم آلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به آرژانتین اظهار داشت: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی گری و جاه طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

تروریستی خواندن سپاه چشم‌انداز مذاکرات برجامی را با فروپاشی مواجه می‌کند
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران ایران را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کند، چشم‌انداز مذاکرات مرتبط با برجام با فروپاشی مواجه خواهد شد.بورل با بیان اینکه برجام نمرده است اما به طور کامل متوقف شده است، گفت: می‌توانید تصور کنید که اگر سپاه وارد لیست سازمان‌های تروریستی شود، مذاکرات مرتبط با احیای برجام به طور کامل مسدود خواهد شد و همه چیز قطعا دشوارتر خواهد شد.وی همچنین با طرح این ادعا که اگر نظام ایران خیلی بد است باید تلاش کنیم این چنین نظامی بمب اتم نداشته باشد، تاکید کرد: من راه دیگری برای این کار سراغ ندارم به جز اینکه کاری کنیم برجام کار کند.بورل در ادامه گفت: بله، ما می‌توانیم اقدامات بیشتری در قبال سپاه انجام دهیم اما همانطور که به همکارانم در شورا گفتم، این در اختیار شماست و من نیازمند یک تصمیم ملی هستم.

وزیر ارشاد دستور پیگیری قضایی «توهین» رائفی‌پور به هنرمندان موسیقی را صادر کرد
محمدمهدی اسماعیلی پس از انتشار این محتوای ویدیویی ضمن ابراز تأسف در خصوص انتشار چنین ویدیویی در مورد هنرمندان موسیقی کشور، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی به جامعه هنری نجیب ایران را بر نمی‌تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مسئله را صادر کرد.

نظر شما