شناسهٔ خبر: 58488578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با وجود خوش خدمتی چندین ساله به صهیونیستها؛

وزیر لیکود: تشکیلات خودگردان دشمن است/ باید بدنبال جایگزین بود

تهران - ایرنا- وزیر کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» را با وجود خوش خدمتی چندین ساله به صهیونیستها، "دشمن" این رژیم خواند و گفت که تل آویو بدنبال جایگزینی به جای این تشکیلات باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «عمیحای شیکلی» وزیر امور صهیونیستهای خارج از سرزمین اشغالی فلسطین با حمله به تشکیلات خودگردان فلسطین از کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو خواست تا به دنبال گزینه های جایگزین برای این تشکیلات باشد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی »اسرائیل تایمز«، شیکلی گفت: تشکیلات خودگردان در حال حاضر دشمن اسرائیل است. ما توافق صلحی با آن نداریم. آنها یک رژیم دشمن هستند. باید بدنبال بررسی جایگزین هایی برای آن باشیم.

او افزود: تشکیلات خودگردان منبع مشکلات است و اگر عضو کابینه امنیتی (رژیم اسرائیل) بودم، خواهان اعمال تحریم ها و گام هایی علیه این تشکیلات می شدم.

این گفته های وزیر لیکود پس از آن مطرح شد که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز یکشنبه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار کرد. عباس در این دیدار خواهان فشار واشنگتن به تل آویو برای توقف اقدامات یکجانبه شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین روابط تنگاتنگ امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد و شهروندان فلسطینی و گروههای مقاومت می گویند که این هماهنگی محمود عباس با تل آویو در راستای سرکوب مبارزان فلسطینی و مقاومت بویژه در کرانه باختری و کنترل اوضاع کرانه باختری و قدس به نیابت از صهیونیستها است.

نظر شما