شناسهٔ خبر: 58488243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

زلنسکی باز هم درخواست سلاح کرد

زلنسکی گفت: روسیه می‌خواهد این جنگ را طولانی و نیرو‌های ما را خسته کند، بنابراین ما باید از تسلیحات خود استفاده کنیم و به اقداماتمان سرعت ببخشیم. همچنین باید در زمان سریع‌تری تسلیحات جدیدی را دریافت کنیم.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، این کشور به تحویل سریع‌تر تسلیحات جدید نیاز دارد تا بتواند با حملات "بسیار سخت" و "مداوم" نیرو‌های روسی در شرق منطقه دونتسک مقابله کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ویدئو شبانه خود عنوان داشت: وضعیت در "باخموت"، "ووهلدار" و سایر بخش‌های دونتسک بسیار سخت است. روسیه دائما حملاتی را انجام می‌دهد. تلاش‌های مداومی انجام می‌شود تا دفاع ما را در هم بشکنند.

وی افزود: روسیه می‌خواهد این جنگ را طولانی و نیرو‌های ما را خسته کند، بنابراین ما باید از تسلیحات خود استفاده کنیم و به اقداماتمان سرعت ببخشیم. همچنین باید در زمان سریع‌تری تسلیحات جدیدی را دریافت کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین روز یکشنبه مدعی شد که نیرو‌های کشورش از حمله روسیه در نزدیکی "بلاهودانته" واقع در قسمت شرقی منطقه دونتسک جلوگیری کردند، اما این درحالیست که گروه واگنر روسیه اعلام کرد که کنترل این روستا را به دست گرفته است.

یک روز پس از آنکه آلمان و ایالات متحده آمریکا فهرستی از کشور‌هایی را که موافق ارسال تانک‌های مدرن به اوکراین هستند، منتشر کردند، زلنسکی درخواست خود را مبنی بر ارسال فزاینده تسلیحات مطرح کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما