شناسهٔ خبر: 58487857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادبیات رسانه باید بر مفاهیم مشترک تمرکز داشته باشد

رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در همایش بین المللی مناره گفت: امروز ما دارای تفاوتها و تکثرها هستیم که این موضوع ما را به درک مخاطب فرا می خواند و ادبیات رسانه باید بر مفاهیم مشترک تمرکز داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، حجت الاسلام محمدرضا زائری در نخستین همایش از سلسله همایش های مناره با محوریت" رسانه و وحدت امت اسلامی" با تشریح اهمیت بازنمایی وحدت امت اسلامی و نحوه انعکاس آن در رسانه‌ها اظهار داشت:باید گفت، نهادی که حساب رسمی دقیقی نداشته باشد، دینی نیست و این موضوع در مورد رسانه هم صدق می‌کند؛ رسانه دینی در گفتار و عملکرد خود باید مردم را به یاد خدا و ارزش‌های دینی سوق دهد.

وی تاکید کرد: مهمترین شاخص دینی یک رسانه، انصاف رسانه‌ای است. دیدن هر موضوعی از چشم مخاطب و قرار دادن خود در جای او باعث می‌شود، ارتباط موثر به وجود بیاید.

حجت الاسلام زائری گفت: در ارتباط دو سویه چیزی می‌دهیم و چیزی می‌گیریم؛ هنر رسانه آن است که چیزی که می‌گیرد، بیشتر از آن چیزی باشد که می‌دهد، باید نیاز و سطح درک مخاطب را درک و بر اساس آن عمل کرد.

رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: امروز ما دارای تفاوت‌ها و تکثر‌ها هستیم که این موضوع ما را به درک مخاطب فرا می‌خواند و ادبیات رسانه باید بر مفاهیم مشترک تمرکز داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید میزان درک عمومی مردم را در نظر گرفت، رسانه باید کار خود را از جایی شروع کند که مخاطب هست. تعهد خود را فراموش نکند و تسلیم علایق مخاطب باشد و چشم خود را بر واقعیت فعلی مخاطب نبندد. چیزی نگوید که در حدود درک و فهم مخاطب نباشد.

 

نظر شما