شناسهٔ خبر: 58487532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بلینکن امروز به تل‌آویو می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین وارد سرزمین های اشغالی می شود.

صاحب‌خبر -
بلینکن امروز به تل‌آویو می‌رود
کد خبر: 594359
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۱:۳۴:۰۵

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز وارد شهر تل آویو می شود و قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و نیز «ایلی کوهین» وزیر امور خارجه این رژیم دیدار کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، او روز سه شنبه نیز با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برای بحث درباره تنش های جاری در سرزمین های اشغالی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیست «هاآرتص»، بلینکن در این سفر در مورد بسیاری از موضوعات سیاسی از جمله موضوع هسته ای ایران و مذاکرات مربوط به توافق هسته ای با تهران، تلاش های نتانیاهو برای پیشبرد توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی و تقویت روابط بین صهیونیستها و تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه بحران عمیق، رویدادها و تنش های امنیتی کنونی گفت وگو خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه خود نوشت که بلینکن موضوع «اصلاحات قضایی» مورد نظر کابینه نتانیاهو در ساختار سیستم قضایی رژیم صهیونیستی را مطرح خواهد کرد که از نظر دولت جو بایدن، باعث تضعیف این سیستم قضایی خواهد شد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دولت آمریکا همچنین خواهان «فعال سازی مجدد» رابطه با کابینه نتانیاهو و تقویت همکاری با آن با وجود اختلاف دیدگاه‌ها و نوع رابطه بین نتانیاهو و بایدن است که در طول سال‌ها با مشکلاتی همراه بوده است.

نظر شما