شناسهٔ خبر: 58487422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید مسلمانان دانمارک بر برخورد عقلانی با قرآن‌ستیزی

مسلمانان دانمارک با تأکید بر برخورد عقلانی خود با قرآن‌ستیزی از سوی راسموس پالودان، این عمل را شنیع و به دور از آزادی بیان توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، جامعه اسلامی دانمارک ضمن محکومیت اقدام راسموس پالودان از رهبران راست افراطی این کشور در آتش زدن قرآن کریم و توصیف آن به عنوان عملی شنیع و به دور از آزادی بیان، بر برخورد عقلانی خود با این جنایت تأکید کردند.

محمد نعمه، رئیس جامعه اسلامی دانمارک ضمن اعلام این موضع تأکید کرد: این اقدام پالودان نه آزادی بیان بلکه یک اقدام تحریک‌آمیز است.

به گفته وی سوزاندن قرآن کریم امری دهشتناک است، وی پالودان را یک چهره جنجالی توصیف و تصریح کرد: مسلمانان دانمارک در مواجهه با تحریکات پالودان منطقی عمل کرده و به آنچه این افراط‌گرا به دنبال آن بود، توجهی نکردند.

نعمه افزود: پالودان می‌خواست با این کار مسلمانان را تحریک کند و به دنبال این بود که مسلمانان را بی‌تدبیر و بدون خرد جلوه دهد، درست است که اقدام شنیع وی ما را آزرده کرد چرا که قرآن در دل‌های ما جای دارد.

وی تصریح کرد: دیدیم که چه اقداماتی برای محافظت از پالودان صورت گرفت و آنها برای محافظت از این افراطی میلیون‌ها دلار هزینه کردند.

نعمه خاطرنشان کرد: تعداد کمی از دانمارکی‌ها از کاری که پالودان انجام داد حمایت کردند و اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور با سوزاندن قرآن مخالف بودند.

انتهای پیام

نظر شما