شناسهٔ خبر: 58486956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تاخیر علوم پزشکی در اجرای حساب واحد خزانه پذیرفتنی نیست

محمدحسین سیف اللهی مقدم

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: نپیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنائی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به این قانون وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره‌ی عدم اتصال برخی دستگاه‌های دولتی به قانون حساب واحد خزانه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱، بر ضرورت پیوستن همه‌ی دستگاه‌ها به حساب واحد خزانه تاکید شده است و قاعدتاً الحاق همه حساب‌ها به حساب واحد خزانه، منجر به افزایش مقابله با فساد و ارتقای شفافیت عملکردها می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی با استدلال اینکه تحت نظارت هیأت امنا هستند پس الزامی به پیوستن آنها به حساب واحد خزانه وجود ندارد، اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنایی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به حساب واحد خزانه که منجر به انضباط مالی می‌شود، وجود ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در انتها تاکید کرد: حساب واحد خزانه قانونی است که سالهاست برای اجرایی شدن آن در کشور تلاش شده است و تمامی دستگاه‌ها باید تمام حساب‌های اصلی و فرعی خود را نزد بانک مرکزی افتتاح کنند تا خزانه‌داری کشور بتواند بر آنها نظارت داشته باشد.

نظر شما