شناسهٔ خبر: 58486771 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس:

چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی در عسلویه گشایش یافت

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی پارس در عسلویه گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خلیج فارس، ابوالحسن رزمی‌نیا در آیین افتتاح نمایشگاه یاد شده اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی از نهم بهمن‌ماه به مدت چهار روز از ساعت های 9 تا 17 پذیرای علاقه‌مندان و بویژه فعالان این حوزه است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه همسو با شعار سال رهبر معظم انقلاب تمرکز ویژه‌ای بر ارائه تولیدات و توان متخصصان داخلی شده است.

رزمی‌نیا ادامه داد: در همین راستا ۱۷۰ شرکت داخلی و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی عرضه می‌کنند.

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس شامل آتی ساز فناوری و شرکت شتاب دهندگان بازار پارس از فعالان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هستند که با توان و ظرفیت قابل توجه خود در چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نیز به‌خوبی ظاهر شدند.

رزمی‌نیا ادامه داد: حوزه نفت، گاز و صنایع وابسته از جمله پیشران‌های اقتصادی در اقصی نقاط جهان و بویژه ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای ظرفیت در حوزه انرژی نفت و گاز است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی فضایی مطلوب برای عرضه توانمندی خدمات و کالاهای شرکت‌های مرتبط با حوزه‌های یاد شده است که انتظار می‌رود شرکت ها و کارفرمایان از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

رزمی‌نیا عنوان کرد: نمایشگاه‌ها به طور معمول فرصتی برای معرفی و معارفه شرکتها و کارفرمایان مقابل تولیدکنندگان صنعت نفت و گاز هستند که در چنین شرایطی ارتباط شبکه داخلی نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: شبکه داخل نمایشگاه باید با استفاده از فرصت به وجود آمده ارتباطات و شبکه خود را گسترش داده و غرفه‌ها نیز واحدهای غرفه کنار دست خود را به چشم رقیب نبینند.

رزمی نیا افزود: هر غرفه در جهت تقویت شبکه داخلی نمایشگاه باید بتواند زمینه همکاری جدید را برای غرفه‌های جوار خود شکل دهد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس اکنون مفتخر به پذیرای بسیاری از شرکت‌ها شده و در همین راستا از شرکت‌های بزرگ حاضر در نمایشگاه دعوت به جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بوشهر در نقاط مختلف استان داریم.

مبین غفوری برگزارکننده چهاردهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس جنوبی نیز گفت: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه معرفی ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه به شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

مدیرعامل شرکت آتی ساز فناوری افزود: با تمهیدات اندیشیده انتظار است نمایشگاه مورد استقبال شمار قابل توجه داخلی و خارجی قرار گیرد.

نظر شما