شناسهٔ خبر: 58486323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ازسرگیری روند صدور روادید گردشگری ایران در هرات

سرکنسولگری ایران در غرب افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت روند ثبت نام روادید گردشگری در کارگزاری‌های این نمایندگی برای شهروندان غرب افغانستان بار دیگر آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اعلام کرد «به اطلاع شهروندان محترم غرب افغانستان می رساند، از روز دوشنبه (10 بهمن) ثبت نام فرم های جهانگردی بنا بر توافق به عمل آمده با مقامات محترم ولایت هرات صرفا از طریق دفاتر کارگزاری تحت نظارت این سرکنسولگری انجام خواهد گرفت».

در ادامه این اطلاعیه آمده است متقاضیان روادید جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه معتبر و همچنین یک قطعه عکس جدید در ابعاد 4*5 به یکی از دفاتر کارگزاری تحت نظارت این نمایندگی مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، صدور روادید با توجه به ظرفیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه می‌افزاید در خصوص زمان شروع فعالیت دفاتر کارگزاری تحت نظارت این سرکنسولگری در هر یک از ولایات «غور»، «بادغیس» و «فراه» متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش آوا، سرکنسولگری ایران در هرات در 30 مهرماه سال جاری امتیاز ثبت نام مراجعین روادید گردشگری را به سه کارگزاری تحت نظارت خود سپرد.

مشکل توقف صدور روادید و شکایت شهروندان در گذشته، سبب شد تا چندین مرتبه مسئولان محلی هرات و سرکنسولگری ایران نشست هایی را برگزار کنند که در نتیجه به ادامه کار کارگزاری‌های تحت نظارت کنسولگری جهت ثبت نام متقاضیان روادید گردشگری به توافق رسیدند و روند صدور آن برای کسانی که قبلا ثبت نام کرده بودند پس از گذشت بیش از دو ماه (از 30 مهر تا 17 دی) آغاز شد.

انتهای پیام/.

نظر شما