شناسهٔ خبر: 58485931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف و باران چهارمحال و بختیاری را فراگرفت

شهرکرد-ایرنا- بارش برف و باران در دهمین روز از بهمن ماه چهارمحال و بختیاری را فراگرفت و در برخی از نقاط این بارش‌ها به شکل باران گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز برای روزهای پیش رو تا پایان هفته ، هشدار سطح نارنجی در خصوص بارش‌ها را صادر کرده است.

در پی هشدار سطح نارنجی برای هفته پیش رو در چهارمحال و بختیاری، ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره شرایط جوی استان گفت: از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری ۲ سامانه بارشی هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: در همین راستا هشدار نارنجی برای بارش‌های روزهای آینده صادر شد و بارش در بیشتر نقاط استان به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت باران است.

وی بارش باران در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری را باعث ذوب برف و جاری شدن سیلاب و روان‌آب دانست و افزود: فعالیت سامانه بارشی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان از روز دوشنبه تشدید می‌شود.

وی یادآور شد: در روز چهارشنبه بیشتر مناطق چهارمحال و بختیاری با بارش مواجه و روز پنجشنبه یک سامانه بارشی سرد وارد استان می‌شود که تا روز جمعه با بارش برف شدیدتری فعال است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۴.۳ درصدی دمای استان از ابتدای دی‌ماه امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: این میزان کاهش نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درصد است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های پایین دست را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما