شناسهٔ خبر: 58485844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

استقلالی ها در انتظار یک بهمن رؤیایی دیگر

استقلال برای نزدیک‌شدن به صدر جدول نباید فرصت‌های پیش رو از دست بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، استقلال هفته هفدهم را با یک پیروزی خاطره‌انگیز و پرگل به پایان برد؛ برتری‌ای که توانست آرامش را به اردوی آبی‌ها بعد از دو شکست پیاپی مقابل تراکتور و سپاهان بازگرداند و شکست پرسپولیس در اهواز باعث شد هفته خوب استقلالی‌ها تکمیل شود و آن‌ها با کاهش فاصله‌شان با صدر جدول، امیدوارتر از گذشته، پروژه دفاع از عنوان قهرمانی را دنبال کنند.

استقلال لیگ بیست‌ودوم درحالی توانست با بردی چهارگله دیدار با ملوان بندرانزلی را به پایان ببرد که پایه قهرمانی آبی‌ها در لیگ‌برتر هم فصل گذشته از ماه بهمن گذاشته شد و آن‌ها امیدوارند روز‌های خوبشان در دومین ماه از فصل زمستان در این فصل هم تکرار شود و بتوانند با کسب نتیجه مقابل تیم‌های پایین‌جدولی به سیر صعودی‌شان در جدول ادامه بدهند.

مسیر دل‌خواه پیش‌روی آبی‌ها

در هفته هفدهم لیگ‌برتر، شاگردان ریکاردو ساپینتو توانستند ملوان بندرانزلی را شکست بدهند تا مانند دیدار رفت بتوانند حریف انزلی‌چی خود را شکست بدهند و اولین دبل دوران سرمربی پرتغالی برابر ملوان به‌ثبت برسد. بعد از کسب پیروزی برابر این تیم متحول‌شده، استقلالی‌ها سه بازی حساس و سرنوشت‌ساز و البته نسبتا آسان را در مقابل خود می‌بینند که باید برای جبران امتیازات ازدست‌رفته در نیم‌فصل نخست تلاش کنند.

آبی‌پوشان پایتخت پنجشنبه پیش‌رو باید در کرمان به‌مصاف مس بروند و سپس در دو بازی بعدشان مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان قرار بگیرند. دیدار با نفت در ورزشگاه آزادی خواهد بود و احتمالا دوئل با پیکان هم در ورزشگاه انقلاب کرج انجام خواهد شد. استقلال در دور رفت، در این سه مسابقه توانست پنج امتیاز بگیرد و شاگردان ساپینتو فقط یک‌بار موفق به گل‌زنی شدند. استقلالی‌ها برای بقا در کورس قهرمانی و نزدیک‌ترشدن به صدر جدول، باید مقابل سه تیم پایین‌جدولی بتوانند امتیازات کامل را به‌دست بیاورند تا بتوانند به حریف سنتی‌شان در کورس قهرمانی نزدیک‌تر شوند و شاید حتی از پرسپولیس هم در جدول گذر کنند و نخستین‌بار در این فصل به صدر جدول برسند.

ساپینتو دنبال تکرار خاطرات فرهاد

هواداران استقلال از ماه بهمن خاطرات خوبی در ذهن دارند. شاید بهترین خاطره مرتبط با فصل گذشته باشد؛ جایی که در بهمن‌ماه آبی‌ها به‌سوی قهرمانی لیگ بیست‌ویکم ریل‌گذاری کردند و توانستند و با کسب نتایج درخشان، گام‌هایی بلند در مسیر قهرمانی لیگ‌برتر و البته رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام‌حذفی بردارند.

فصل پیش، شاگردان فرهاد مجیدی در لیگ‌برتر مقابل هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور قرار گرفتند و توانستند هر سه مسابقه را با پیروزی به پایان ببرند و در جام‌حذفی هم آبی‌ها، پیکان را در مرحله یک‌هشتم نهایی از پیش برداشتند و به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کردند. استقلال در این فصل هم بهمن‌ماه را با یک برد پرگل مقابل ملوان آغاز کرد و هواداران آبی‌پوش امیدوارند مانند فصل گذشته، دومین ماه از فصل زمستان با برتری ۱۰۰ درصدی آبی‌ها به پایان برسد؛ رؤیایی که تحقق آن می‌تواند استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم نزدیک کند.

بازگشت مصدومان، عصای دست استقلال

در این مقطع حساس فصل، بازگشت مصدومان هم به ساپینتو کمک می‌کند بتواند نتایج مورد انتظارش را کسب کند. باتوجه‌به جداشدن سیاوش یزدانی از جمع آبی‌پوشان، یکی از مصدومان مهم استقلال که این روز‌ها دوباره به ترکیب برگشته، عارف غلامی است. همچنین، محمد محبی که در نخستین فصل حضورش در استقلال توانسته است عملکرد بسیار خوبی از خودش به‌جا بگذارد و با پنج گل زده بهترین گل‌زن تیم ساپینتوست، درحالی‌که در بازی قبلی مقابل ملوان به‌دلیل مصدومیت از زمین خارج شد، دیروز دوباره در تمرینات این تیم حاضر شد تا خیال ساپینتو بابت حضور گل‌زن‌ترین بازیکنش در دیدار‌های پیش‌رو تا حدودی راحت شود.

تنها مصدوم تأثیرگذاری که هنوز نتوانسته است به تمرینات استقلال اضافه شود، سیدحسین حسینی، کاپیتان آبی‌پوشان است. حسینی که به‌دلیل مصدومیت در دو بازی گذشته استقلال مقابل ملوان و سپاهان غایب بود، هنوز به شرایط حضور در تمرینات گروهی نرسیده است. البته کاپیتان استقلال که در روز‌های گذشته با توصیه پزشکان با عصا حرکت می‌کرد تا فشار کمتری را تحمل کند، حالا عصا را کنار گذاشته است و به‌نظر می‌رسد شرایطش نسبتا بهتر شده است.

نظر شما