شناسهٔ خبر: 58485387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خشونت‎های رژیم صهیونیستی در «جنین» در سکوت کشورهای غربی

نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر خشونت‌های خود را علیه فلسطینیان تشدید کرده و شمار زیادی از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی به افزایش حملات روزانه خود در سراسر کرانه باختری اشغالی ادامه داده است؛ این در حالی است که طی سال گذشته میلادی تعداد زیادی از فلسطینیان را به شهادت رسانده است.

به گزارش «الجزیره»، افزایش کشتارها به عنوان بخشی از تشدید حملات شبانه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به ویژه در شهرهای شمالی جنین و نابلس با بهانه سرکوب مقاومت مسلحانه فلسطین است.

غیرنظامیانی که در جریان حملات با ارتش این رژیم روبرو می‌شوند و همچنین افراد دیگری که درگیر نشده‌اند از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسند و همچنین مبارزان فلسطینی در ترورهای هدفمند و در درگیری‌های مسلحانه هدف قرار می‌گیرند.

سال گذشته میلادی بیش از ۱۷۰ فلسطینی از جمله دستکم ۳۰ کودک در سراسر کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی به شهادت رسیده‌اند؛ تنها در ژانویه ۲۰۲۳، دستکم ۲۹ فلسطینی از جمله پنج کودک هدف قرار گرفته و شهید شدند.

سازمان ملل اعلام کرد که سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای فلسطینی‎ها از سال ۲۰۰۶ بوده است، اما سال ۲۰۲۳ در حال پیشی گرفتن از آن است، اگر تعداد شهدا در همان سطح باقی بماند.

چه چیزی منجر به افزایش خشونت شد؟

تنش‌های میدانی از زمان خیزش مردمی فلسطین در ماه می ۲۰۲۱ که سرزمین‌های اشغالی فلسطین را درنوردید، همچنان تشدید شده است.

با اعتراضات علیه آوارگی اجباری خانواده‌های فلسطینی در محله شیخ جراح، در قدس شرقی آغاز شد و به جنگ با گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین در نوار محاصره شده غزه منجر شد.

عملیات سرکوب رژیم صهیونیستی شامل هدف قرار دادن مبارزان وابسته به این گروه‌ها در کرانه باختری بود.

شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در سال ۲۰۲۱ مجددا به‌عنوان یک منطقه تشدید تنش ظاهر شد؛ مرکز مقاومت مسلحانه، و نابلس نیز از آن پیروی کرد.

رژیم صهیونیستی سپس در مارس ۲۰۲۲ کمپین نظامی خود را آغاز کرد که مستقیما منجر به شهادت بالای فلسطینی‌ها شد.

این رژیم مدعی است که مبارزان مقاومت را هدف قرار می‌دهد، اما غیرنظامیان غیرمسلح، از جمله کودکان، اغلب در جریان این حملات به شهادت می‌رسند؛ رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی حملات به نوار غزه محاصره شده را تشدید کرده است؛ در ماه آگوست گذشته نیز، در یک حمله سه روزه دستکم ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک به شهادت رسیدند.

علاوه بر این حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها، به ویژه در نابلس، به شدت افزایش یافته است، به طوری که ارتش رژیم صهیونیستی متهم به کم‎کاری در متوقف کردن حملات شده و شهرک‌نشینان خواستار سرکوب شدیدتر ارتش این رژیم در شمال کرانه باختری شده‌اند.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی خشونت‌های خود را در جنین به شدت افزایش داده و تنها در حملات یک روزه این رژیم چند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در طول یک هفته اخیر خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شهادت ۱۰ نفر منجر شده است و این خشونت‌ها به طور روزمره ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در حالی این جنایات را مرتکب می‌شود که حامیان غربی این رژیم و رسانه‌های آنها درباره این جنایات سکوت کرده‌اند.

عاملان این جنایات در اراضی فلسطین به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی مجازات نمی‌شوند.

در روزهای اخیر و همزمان با تشدید خشونت‌ها در جنین مقامات غربی واکنشی به این موضوع نداشته و تنها در برابر آن سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما