شناسهٔ خبر: 58485082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مستند آیت الله موسس در یزد تولید شد

محمدمسعود زارع

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تولید مستند زندگی آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

«احسان عابدی» در خصوص تولید مستند زندگی آیت الله «شیخ عبدالکریم حائری یزدی» گفت: در این مستند مروری بر زندگی حاج شیخ عبدالکریم حائری و تمرکز بر جریان تاسیس حوزه علمیه توسط ایشان شده است.

وی در ادامه افزود: این مستند که با نام «آیت الله موسس» به کارگردانی مجید بهجت و با مشارکت بنیاد نخبگان استان یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه و تولید خواهد شد، نگاه جدیدی بر اندیشه راهبردی مرحوم حائری در تاسیس حوزه علمیه قم است.

عابدی در ادامه خاطر نشان کرد: برای تولید این مستند، در واپسین روزهای زندگی آیت الله قافی مصاحبه ای از ایشان ضبط شد که حاوی نکات ارزشمندی است که شاید برای اولین بار مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، احسان عابدی در پایان گفت: این مستند به زودی از رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.

عبدالکریم حائری در سال ۱۲۳۸ هجری خورشیدی در مهرجرد، شهرستان میبد به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۰ قمری برابر با سال ۱۳۰۱ شمسی حوزه علمیه قم را احیا می‌کند.

دهم بهمن سالروز عروج عالم وارسته‌ای است که با اقدام ارزشمند و ماندگار خود در تاسیس حوزه علمیه قم، مذهب تشیع را در برابر هجمه‌های دشمن مقاوم کرد و توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشت.

حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در اوج خفقان رضاخانی با تربیت شاگردان بزرگی همچون امام امت، سنگ بنای تشکیل حکومت اسلامی و نفی نظام شاهنشاهی را پایه ریزی کرد.

این عالم وارسته در دهم بهمن ماه ۱۳۱۵ به دیار باقی شتافت و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

نظر شما