شناسهٔ خبر: 58483823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشگاه بیرجند خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ عنوان ویژه برنامه دانشگاه های خراسان جنوبی در دهه فجر

بیرجند-معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص در دانشگاه‌های استان به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار مهر، حسین فرزانه پور صبح دوشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده شگرف بود که بسیاری از معادلات جهانی را به هم ریخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: امروز هم در برابر هجمه دشمن باید یک کار فرهنگی به نام جهاد تبیین انجام داد.

فرزانه پور با تأکید بر اینکه جهاد تبیین اقدامی در برابر وارونه نشان دادن حقایق است، گفت: همه عناصر فرهنگی چون دانشگاه، صدا و سیما و اهالی رسانه در این زمینه مسئولیت زیادی دارند.

وی با بیان اینکه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش چتر نظام آموزشی در جنوب خراسان بودیم، ادامه داد: قبل از انقلاب در جنوب خراسان تنها یک مرکز آموزشی داشتیم ولی اکنون قریب ۱۰ دانشگاه بزرگ در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

رئیس شورای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های بیرجند با بیان اینکه امروز تنها دانشگاه بیرجند ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد، افزود: بیش از هزار دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

فرزانه پور در زمینه برنامه‌های دهه فجر دانشگاه بیرجند بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر، غبارروبی مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها، برگزاری جشن آغاز دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس و خاطره و برپایی اعتکاف از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها برپایی اردوی راهیان پیشرفت از ۱۸ تا ۲۲ بهمن به بندرعباس است که ۳۵ نفر از دانشجویان به این اردو می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اساتید با موضوع، انقلاب اسلامی رویش‌ها و ریزش‌ها را خواهیم داشت، اظهار کرد: دانشگاه بیرجند در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار خوش درخشیده است و تنها دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران در این زمینه رتبه بالاتری از دانشگاه بیرجند دارند.

فرزانه پور یادآور شد: کرسی‌های آزاد اندیشی از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ما نیز بر آن همت خواهیم داشت.

وی افزود: در مجموع ۱۰۰ برنامه شاخص در دانشگاه‌های خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

نظر شما