شناسهٔ خبر: 58483060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری خبر داد

برگزاری ۵۰ جشن محله‌ای و منطقه‌ای در دهه فجر در اهواز

دلال آلبوشهبازی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه فجر، از برگزاری ۵۰ جشن محله‌ای و منطقه‌ای در شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حمید رعیتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه دهه فجر یک جشن ملی است، باید شادابی و نشاط بین مردم ایجاد شود و در این راستا برنامه‌هایی در سطح شهر اهواز اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری سه جشنواره در ایام دهه فجر، افزود: در این راستا جشنواره "اهواز همدل" با موضوعات مبارزه با تکدی‌گری، به موقع خارج کردن زباله، تفکیک پسماند، حفظ زیبایی‌های شهری، حفاظت محیط زیست، جلوگیری از تکدی‌گری، حفظ اموال عمومی، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، مشارکت در اداره شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی و احترام به همسایه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: حضور در جشنواره برای عموم مردم آزاد است و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود و علاوه بر آن از آثار برتر که می‌تواند شامل طرح، پیشنهاد و یا حتی بحث انتقادی برای بهبود آموزش شهروندی باشد به نام شخص خالق اثر برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

رعیتی ادامه داد: این جشنواره در چهار قالب اصلی پوستر، عکس، موشن و انیمیشن و گزارش خبری ویدئویی و دربخش جنبی عکاسی با موبایل برگزار می‌شود. از عموم شهروندان، هنرمندان و خبرنگاران دعوت می‌شود تولیدات خود را حداکثر تا ۲۵ بهمن‌ماه به دبیرخانه جشنواره فرهنگی شهرداری اهواز ارسال کنند.

وی ادامه داد: از ۱۲ بهمن‌ماه نیز برگزاری یک جشنواره ورزشی در ۱۱ رشته و برای زنان و مردان آغاز خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهوازگفت: برگزاری جشنواره صنایع دستی و عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار نیز در دستور کار است که در حال هماهنگی هستیم تا در صورت تصویب شورای تامین، در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته و پنجشنبه و جمعه هفته آینده، پل سفید مسدود شود و از میدان شهدا تا انتهای پل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌ها در این محدوده اجرا شود.

وی با بیان اینکه کار در زمینه فضاسازی شهری آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به همزمانی ولادت امام علی(ع) با دهه فجر، حدود ۵۰ جشن محله‌ای و منطقه‌ای نیز در اهواز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: در شب ۲۱ بهمن‌ماه نیز نورافشانی در ۵۰ نقطه شهر انجام می‌شود. برنامه‌ریزی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما