شناسهٔ خبر: 58483049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخی مدارس شهرستان‌های سرایان و فردوس غیرحضوری است

بیرجند - ایرنا - برخی مدارس مناطق شهری و روستایی در شهرستان‌های سرایان و فردوس روز دوشنبه به علت بارش برف، برودت هوا و یخ‌زدگی معابر تعطیل و فعالیت آنها غیرحضوری است.

صاحب‌خبر -

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان گفت: به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخ‌زدگی معابر مدارس در ۲ شهر و روستاهای کوهستانی این شهرستان امروز تعطیل و آموزش غیرحضوری است.

علیرضا عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در شهرهای سرایان و آیسک و روستاهای کوهستانی شهرستان امروز تعطیل است.

وی گفت: همچنین مدارس روستاهای بسطاق و دوست‌آباد تعطیل اعلام شد ولی آموزش‌ها غیرحضوری و از طریق شبکه شاد دنبال می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس هم گفت: به علت برودت هوا، یخبندان معابر و سرمای شدید، کلاس‌های حضوری مدارس روستایی گستج، فتح‌آباد، باداموک، مهوید، خرو، افغو و بیدسکان امروز ۱۰ بهمن تعطیل است.

کاظم رحیمی اضافه کرد: آموزش دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

روز گذشته نیز مدارس روستایی شهرستان بیرجند به علت برودت هوا و یخ‌زدگی معابر تعطیل بود.

بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی فعالیت مدارس استان مطابق روال عادی است اما در هر شهرستان متناسب با شرایط آب و هوایی و با هماهنگی فرمانداران در مورد نحوه فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی جدید که از روز جمعه در خراسان جنوبی آغاز شد بیشتر به‌صورت بارش برف در بسیاری از مناطق استان تا امروز ادامه داشته است.

بنابر پیش‌بینی هواشناسی با شروع روند افزایشی دمای هوا از امروز (دوشنبه) در خراسان جنوبی به‌تدریج از شدت سرما کاسته می‌شود.

نظر شما