شناسهٔ خبر: 58482610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی بیش از ۱۴ هزار تبعه غیرمجاز در سمنان/ طرد غیرمجازها

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از شناسایی بیش از ۱۴ هزار تبعه افغان غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: اتباع غیرمجاز براساس قانون به تدریج طرد می‌شوند.

صاحب‌خبر -

احمد ریواده ۱۰بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از تمدید مجوز اتباع قانونی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۶هزار تبعه قانونی و مجاز در شهرستان‌های مختلف استان حضور دارند.
وی با اشاره به موج جدید ورود اتباع غیرمجاز در استان و کشور از اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز خبر داد و افزود: در جریان این طرح بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ تبعه غیرمجاز در استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مراحل طرد اتباع غیرمجاز در حال انجام است تصریح کرد:براساس قوانین بین‌المللی اتباع غیرمجاز شناسایی و پس از طی مراحل قانونی طرد می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: این اتباع غیرمجاز به صورت هفتگی و پس از طی تشریفات قانونی مطابق قوانین طرد می‌شوند.

ریواده با بیان اینکه اتباع مجاز می‌توانند به کار و زندگی خود بپردازند اضافه کرد: در استان سمنان برخی از واحدهای تولیدی نیازمند نیروی کار هستند و این واحدها می‌توانند از اتباع مجاز و مجوزدار استفاده کنند.

وی با اشاره به تحصیل اتباع در مدارس و دانشگاه های استان خاطرنشان کرد: امسال در تعدادی از دانشگاه های استان دانشجوی خارجی پذیرش شد و این دانشگاه ها از این فرصت و ظرفیت اتباع می‌توانند بهره‌مند شوند.

معاون استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فرآیند طرد اتباع غیرمجاز گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تبعه غیرمجاز طرد می‌شوند.

ریواده از سمنان به عنوان استانی موفق در امنیت پایدار نام برد و افزود: در جریان اغتشاشات اخیر در کشور نیز استان سمنان از استان‌های امن و سفید اعلام شد و خوشبختانه در طول حوادث اخیر هیچ موردی در استان رخ نداد و حتی یک شیشه نیز در جریان این حوادث نشکست.

وی از توجه و تاکید بر گفتمان انقلاب به عنوان شعار اساسی دولت دولت رئیسی نام برد و گفت: دولت آیت الله رییسی معتقد است که مسائل مردم مسائل دولت هستند و از همین رو همه توان خود را برای حل این مسائل و مشکلات به کار می‌گیرد.

ریواده از افزایش خدمات در حوزه سلامت به عنوان یکی از مصادیق موفقیت دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت با توجه به شیوع کرونا چه در بحث تولید و خرید واکسن و چه در واکسیناسیون و پیشگیری، اقدامات شایسته ای انجام داد و جا دارد از دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در این بخش تقدیر کنیم.

وی از اجرای یک طرح ملی در علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار کرد: بیمه همه افراد فاقد بیمه یکی دیگر از خدمات درخشان دولت در این ۱۵-۱۶ ماه گذشته بوده که در همین راستا بیش از ۲۱۰۰نفر در استان از مزایای این خدمات بیمه ای که تحت عنوان بیمه ایرانیان ارائه شد، بهره‌مند شدند.خوشبختانه در این بخش بیش از ۹۰درصد هزینه های درمان و بستری را تقبل و لذا مشکلات شهروندان در این بخش کاهش جدی یافت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش شده که بیماران خاص از سبد خانوار خود برای درمان هزینه نکنند افزود: در همین ارتباط اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافت.
وی از ایجاد ۹۲۱ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی در استان خبر داد و افزود: همچنین ۱۱۱ واحد مسکونی از طریق بهزیستی استان برای مددجویان واجد شرایط ساخته شد.
انتهای پیام

نظر شما