شناسهٔ خبر: 58482571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر قزوین امسال به بیماران نیازمند بیش از ۶۸ میلیارد ریال کمک کرد

قزوین - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین گفت: امسال ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حوزه دارو و درمان توسط این جمعیت به بیماران نیازمند در سطح استان کمک شد.

صاحب‌خبر -

حسن خوئینی ها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۴ میلیارد ریال از کمک های صورت گرفته به بیماران نیازمند به صورت بلاعوض و ۲۴ میلیارد ریال دیگر نیز به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد ریال اعتبار در حوزه دارو و درمان به صورت بلاعوض توزیع و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هم از طریق ارایه تسهیلات به نیازمندان ارایه شد.

این مسوول با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد حمایتی در حوزه دارو و درمان در کنار سایر دستگاه های درمانی، حمایت از بیماران نیازمند را وظیفه ذاتی خود می داند، یادآور شد: بیمارانی که در تامین دارو، درمان و نیازهای خود دچار مشکل مادی هستند، با مراجعه به مراکز جمعیت هلال احمر از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار داوطلب از بین دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، کانون های دانشجویی و سایر اقشار از رده سنی پنج تا ۳۵ سال عضو این جمعیت هستند و در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی از قبیل امدادرسانی، راهنمای گردشگری و امداد رسانی در ایام مختلف سال، به ویژه نوروز فعالیت می کنند.

خویینی ها تصریح کرد: پنج هزار داوطلب، شامل افراد عادی و خیر نیز از رده سنی بالای ۳۵ سال هم به صورت افتخاری در امور امدادرسانی با جمعیت هلال احمر قزوین همکاری دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: یکی از فعالیت های موثر اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر، کاروان سلامت است که با همراهی برخی اعضا از جمله داروساز، پزشک، دندانپزشک و حتی آرایشگر به روستاهای مختلف استان مراجعه کرده و خدمات پزشکی، درمانی و مورد نیاز روستاییان را تامین می کنند.

خوئینی ها یادآور شد: این در حالی است که یکی از بزرگترین و مجهزترین داروخانه های جمعیت هلال احمر کشور به صورت شبانه روزی در مرکز شهر قزوین خدمات دارویی خود را به بیماران ارایه می دهد.

وی از شهروندان قزوینی خواست تا با مراجعه به سایت members.rcs.ir و عضویت در جمعیت هلال احمر استان، در حوزه های مختلف تخصصی با این جمعیت همکاری کنند.

نظر شما