شناسهٔ خبر: 58482534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیدی برف بر بلندای مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران + فیلم

دماوند- ایرنا -بارش برف در شهرستانهای فیروز کوه دماوند پردیس شمیرانات و شمال پایتخت مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران بویژه شهرستان دماوند را سفید پوش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا ،بارش برف که از ساعات بامدادی روز دوشنبه در شهرستانهای فیروز کوه دماوند پردیس شمیرانات و شمال تهران آغاز شده مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران بویژه شهرستان دماوند را سفید پوش کرد .

با توجه به بارش برف، عوامل ستاد برف‌روبی شهرداری دماوند در حال نمک‌پاشی و برف‌روبی معابر هستند.

شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

همچنین مدارس ابتدایی دماوند و رودهن در نوبت صبح غیرحضوری شد.

براساس اعلام طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدارس دماوند و رودهن در مقطع ابتدایی امروز دوشنبه در نوبت صبح غیرحضوری است.

 فرشاد عابدین، بخشدار مرکزی دماوند با حضور در محورهای مواصلاتی بخش مرکزی، به بررسی روند برف‌روبی و بازگشایی معابر در این بخش بر تسریع در ارائه خدمات برف‌روبی، همکاری شوراها و دهیاران در بازگشایی معابر و نمک پاشی جهت تسهیل در تردد خودروها تاکید کرد.

وی از آماده‌باش دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی دماوند خبر داد.

 عابدین گفت: با توجه به شرایط جوی و برودت هوا، ارائه خدمات‌رسانی در روستاها در اولویت قرار دارد. در این خصوص کلیه دهیاران و شوراهای اسلامی تا مساعد شدن شرایط جوی در آماده باش کامل قرار دارند. بخشدار دماوند گفت: با توجه به ضرورت رفاه حال روستاییان، دهیاران بخش مرکزی نمک‌پاشی و برف‌روبی در خصوص بازگشایی معابر را در دستور کار قرار دهند.

در شهرستانهای فیروز کوه شمیرانات و پردیس نیز عوامل شهرداری در حال برف روبی و کارکنان راهداری نیز در حال خدمات به شهروندان هستند .

پلیس راهور ناجا هم با تدکر به رانندگان از آنان خواست ضمن پرهیز از سفرهای عیر ضروری به زنجیر چرخ و لوازم مختص زمستان مجهز باشند .
در خیابان‌های و معابر شمیرانات و شمال تهران به دلیل وجود برف ترافیک خودروها از ساعت اولیه صبح امروز مشهود است .

هشدار مدیریت بحران جهت تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داد و گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل است.

یزدی مهر در خصوص تردد در مسیرهای کوهستانی هشدار داد و عنوان داشت: با توجه به شرایط جوی کاهش دید، یخبندان و لغزندگی درمسیرها به ویژه مسیرهای کوهستانی را خواهیم داشت که از همه رانندگان و مسافران میخواهیم احتیاط لازم را داشته باشند.️

 فرماندار فیروزکوه: تمام محورهای مواصلاتی باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد

 حیدری منش گفت : با توجه به بارش برف که از ساعاتی پیش در شهرستان فیروزکوه آغاز شده، تمام محورهای مواصلاتی باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد. 

فرماندار گفت:  در همین راستا ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارد. 

 وی گفت: با توجه به کاهش دما و احتمال تداوم بارش برف و کولاک، از رانندگان و مسافران تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز حوادث با تجهیزات زمستانی و ایمنی کامل از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم و تغذیه در محورهای فیروزکوه تردد داشته باشند.

نظر شما