شناسهٔ خبر: 58482444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دریچه‌های سد رودبار الیگودرز بازگشایی می‌شود

فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، دریچه‌های سد رودبار الیگودرز به منظور مدیریت حجم آب مخزن بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایمان خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در الیگودرز، اظهار داشت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، دریچه‌های سد رودبار الیگودرز به منظور مدیریت حجم آب مخزن بازگشایی می‌شود. 

وی افزود: با توجه به اخطاریه‌ها و اعلام هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و همزمان با افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد رودبار و افزایش دبی ورودی آب به دریاچه سد، دریچه‌های سد پس از شروع و تشدید بارش‌ها به منظور مدیریت حجم مخزن باز خواهد شد. 

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه سد رودبار یکی از سدهای برقابی الیگودرز است، بیان کرد: این سد با هدف تولید برق بر روی رودخانه رودبار که یکی از پرآب‌ترین رودهای استان محسوب می‌شود احداث شده است. 

خسروی عنوان کرد: وقتی تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد رودبار افزایش می‌یابد به منظور مدیریت حجم مخزن دریچه‌های آن بازگشایی می‌شود که امسال هم با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم حجم آب این سد به مرحله سرریز رسیده است و با توجه به تداوم بارندگی‌های پیش رو بازگشایی دریچه‌های این سد ضروری است. 

فرماندار الیگودرز گفت: از همه همشهریان و ساکنین پایین دست سدرودبار درخواست می‌شود از نزدیک شدن، تردد، استقرار و پارک کردن خودرو در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های دریاچه سد رودبار و دیگر تأسیسات آبی و نقاط پرخطر جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ 641/

نظر شما