شناسهٔ خبر: 58482319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت در بودجه ۱۴۰۲ نگاه ویژه‌ای به توزیع عادلانه اعتبارات بین استان‌ها دارد

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نگاه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بهبود شرایط استان‌ها توصیف کرد و گفت: ایجاد و تقویت صندوق عدالت و پیشرفت نشان از عزم دولت برای رفع محرومیت زدایی و توزیع عادلانه اعتبارات دارد.

صاحب‌خبر -

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره شاخص‌های بودجه ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه که کسری بودجه ۱۴۰۱ به حداقل رسید، بودجه‌ 1402 که توسط رییس جمهور به مجلس ارائه شد از رویکرد درستی برخوردار است وتخصیص هزار میلیارد تومان به صندوق عدالت و پیشرفت در استانها طبق لایحه بودجه نشان از عزم دولت برای افزایش اختیارات مدیران استانی و تمرکززدایی در این حوزه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این رویکرد سبب خواهد شد تا ارتباط هدفمندی بین دولت با زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد. چرا که در گذشته ارتباط اعتباری بین مسوولان دولتی و دستگاه‌ها در شهرهای دیگر خیلی کم بود که به ضرر حاکمیت تمام می‌شد. اما اینکه صندوق عدالت و پیشرفت به درستی ایجاد و مدیریت شود و این صندوق را بر اساس اولویت نه چانه زنی در هر استان تقویت کنیم، قطعا اعتبارات لازم به هر استان خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه تلاش دولت در بودجه ۱۴۰۲ قابل وصول بودن اعتبارات در نظر گرفته شده است، گفت: دولت مسیر درستی را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای حوزه اشتغال و تولید تدوین کرده است. البته در شیوه اجرا و هزینه‌هایی که باید برای لایحه بودجه انجام شود، مدیریت صحیح بسیار مهم است تا اشتغال و تولید واقعی رخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دیپلماسی منطقه‌ای در بهبود صادرات را از مسائل مورد تاکید در لایحه بودجه عنوان کرد و اظهار داشت: دولت باید حتما مسیرهایی را بازکند تا صادرات تقویت شده وبه ارز آوری منجر شود که نتیجه آن ساماندهی شرایط اقتصادی و تورم کشور است.

محبی نجم آبادی بزرگترین مشکل هر لایحه بودجه‌ای را کسری آن عنوان کرد و اظهارداشت: خوشبختانه با مدیریت صحیحی که دولت در لایحه بودجه نشان داد، کسری بودجه را رفع کرد تا استقراض مستقیم و غیرمستقیم از بانک مرکزی صورت نگیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به توجه دولت به تسهیل معیشت مردم، حوزه دارو و رفع گرانی در بودجه ۱۴۰۲ عنوان کرد: حل این مسائل می‌تواند به پویایی و ایجاد امید درکشور منجر شود. همچنین اختصاص ۲ میلیارد دلار به واردات خودرو از جمله نکات مثبتی است که در لایحه بودجه دیده شده تا چالش‌های این بخش تا حدودی کم شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در بررسی جزییات لایحه بودجه، حتما نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه‌ها ونهادها گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس به دنبال ارائه و تصویب بودجه‌ای در چارچوب قوانین بالا دستی برای حل مسائل اساسی کشور است تا در نهایت رضایت مردم را جلب کنند.

نظر شما