شناسهٔ خبر: 58482197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش خواستار شد؛

آغاز سریع خدمات رسانی بیمارستان۶۴ تخت خوابی نیروی دریایی کنارک

چابهار- فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نیروی دریایی کنارک هر چه سریعتر تکمیل و مجهز به تجهیزات پزشکی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار شهرام ایرانی عصر یک شنبه در بازدید از بیمارستان ۶۴ تخت خوابی نیروی دریایی کنارک، افزود: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نیروی دریایی کنارک هر چه سریع‌تر تکمیل، مجهز به تجهیزات پزشکی شود و با به‌کارگیری نیروی انسانی، پرستار و پزشک برای قشرهای مختلف مردم خدمات رسانی را آغاز کند.

وی گفت: بیمارستان ۶۴ تخت خوابی کنارک، یکی از مراکز بزرگ درمانی منطقه است و باید مردم از خدمات مناسبی در حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شوند و در این راستا در بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کنارک با انجام تمام تخصص‌های پزشکی پایه مورد نیاز بخش سلامت این شهرستان از جمله تخصص‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و درمانگاه‌ها به مردم خدمات خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریای ارتش افزود: با تلاش و پیگیری‌های مسئولان شهرستان کنارک از جمله فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، امروز شاهد عملیات اجرایی در تمام بخش‌های این بیمارستان هستیم و موتورخانه و انشعابات آب، برق آن تکمیل و وصل شده و تجهیزات موردنیاز برای نصب نیز خریداری شده است.

فرماندار کنارک نیز در این بازدید گفت: تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان از مطالبه‌های اصلی اهالی این شهرستان است تا هر چه سریع‌تر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

عبدالغفور حوت با اشاره به اینکه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی نیروی دریای کنارک، در دهه فجر امسال با تکمیل تجهیزات خریده شده به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: نیاز این شهرستان با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر و همجواری با چابهار، بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نبود بیمارستان در زرآباد، ساخت حداقل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی است.

وی با بیان اینکه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات این بیمارستان از درخواست‌های ما برای بیمارستان کنارک است، گفت: به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و پزشک و پایین بودن شاخص‌های سلامت، سال‌ها بیماران این شهرستان به سایر نقاط کشور برای انجام امور درمانی مراجعه می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در این بازدید گفت: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان کمتر از شش دهم تخت است به‌طوری که برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت روبرو می‌شویم.

صلاح الدین بویا افزود: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور، یک و هشت دهم به ازای هر یک‌هزار نفر است که این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک به نسبت شاخص کشوری است.

وی با ابراز خوشحالی از آماده بودن بیمارستان کنارک و افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک، بر ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار تاکید کرد و افزود: منکر کمبودها و مسائل و مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیستیم اما تلاش برای کاهش مشکلات علیرغم کمبودها با جدیت ادامه دارد.

بویا بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان وبلوچستان را تحت پوشش دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نظر مساحت و جمعیت تحت پوشش محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی و بالا بردن شاخص‌های سلامت از اولویت ما است و امیدواریم با بهبود شرایط اعتباری بخشی از مشکلات مرتفع شود.

نظر شما