شناسهٔ خبر: 58482121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای جوان سازی باغ های زیتون قزوین اختصاص یافت

قزوین - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان از محل تبصره ۱۶ برای جوان سازی باغات زیتون طارم سفلی این استان در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

محمد پیله فروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات برای جوان سازی ۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت مسن و قدیمی در طارم سفلی در نظر گرفته شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این طرح برای مدت سه سال در مساحت ۱۳ هکتار و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد برکت عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: به ازای هر اصله یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

پیله فروش با بیان اینکه سود این تسهیلات چهار درصد تعیین شده است، گفت: این تسهیلات کمک می‌کند تا علاوه بر جوان سازی درختان زیتون، اهداف دیگر در راستای برش، پیوند و تغذیه با مشاور فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی محقق شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ بهره بردار بخش زیتون از خدمات این طرح برخوردار خواهند شد.

پیله فروش یادآور شد: حمایت از توسعه و اصلاح باغات زیتون با توجه به اینکه از محصولات استراتژیک شناخته شده است به عنوان یک اولویت در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

استان قزوین دومین تولیدکننده زیتون در کشور به شمار می رود.

هفت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ بارور زیتون و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز باغ غیربارور در استان قزوین وجود دارد.

نظر شما