شناسهٔ خبر: 58481870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱؛ از پیام آمریکا به ایران تا توقف فعالیت‎های دیپلماتیک در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

در خوی کسی زیر آوار نیست
احمد وحیدی وزیر کشور با تاکید بر اینکه کسی در مناطق زلزله‌زده زیر آوار نیست، گفت: در ۷۰ روستا آثار زلزله را دا‌شتیم و متاسفانه خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی را در این روستاها شاهدیم.

توییت مشاور زلنسکی درباره «انفجارها در تاسیسات تولید پهپاد ایران»
میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در توئیتی نوشت: درمنطق جنگ غیرقابل تحمل و کشنده است و جنگ پرداز و همدستانش را وادار به حساب پس دادن می‌کند. وحشت در روسیه - بسیج بی پایان [نیروها]، دفاع موشکی در مسکو، سنگر‌های ۱۰۰۰ کیلومتری، آماده سازی پناهگاه‌های ضد بمب. انفجار شبانه در ایران - [محل]تولید پهپاد و موشک، پالایشگاه‌های نفت. اوکراین به شما هشدار داد.

نشست وزیر خارجه با چهار نماینده تحریم شده مجلس
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه با چهار نماینده مجلس که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند دیدار کرد و خطاب به این نمایندگان گفت: تعدادی از شما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حتی سفر کاری به اروپا نداشته‌اید و سرمایه‌ای نیز در آنجا ندارید و این تحریم‌ها بیشتر نوعی نمایش است.

کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد
نمایندگان کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را با ۱۴۷ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. بر این اساس مدت زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از ۶۰ روز به ۱۳۴ روز افزایش یافت.

تاکید وزیر علوم سرمایه‌گذاری در عرصه‌های نظامی
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در جشنواره ایده‌پردازی و تقدیر از نخبگان علمی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش گفت: شما فرماندهان در نیروهای مسلح، علوم را تبدیل به فنون و علم را تبدیل به محصول قابل خرید و فروش می‌کنید و در دنیا نیز نیروهای مسلح به اولین فناوری‌ها دست پیدا می‌کنند. زلفی‌گل تأکید کرد: حاکمیتی موفق است که بیشتر سرمایه‌گذاری‌اش در عرصه‌های نظامی باشد و نخبگان خود را در آن عرصه بیشتر به کار بگیرد.

پیام آمریکا به ایران
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه ایران در تهران گفت: آمریکایی‌ها یک پیام به ما دادند که به ایران منتقل کنیم که مرتبط با موضوع توافق است گرچه شاید ارتباط مستقیمی به آن نداشته باشد.

وال‌استریت‌ژورنال: اسرائیل مسئول حمله به یکی از مراکز وزارت دفاع ایران است
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «اسرائیل با یک حمله پهپادی یک مجتمع نظامی در اصفهان در ایران را هدف حمله مخفیانه قرار داد.» وال استریت ژورنال مدعی شد: «حمله بامداد امروز (یکشنبه) به اصفهان اولین عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو است.»

رئیسی: همکاری همه دستگاه‌ها برای مولدسازی دارایی‌های دولت ضروری است
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای مولدسازی دارایی‌های دولت در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، لزوم تبیین هر چه بیشتر ابعاد و دستاوردهای این اقدام برای رفع ابهامات را متذکر شد و افزود: هدف مولدسازی دارایی‌های دولت این است که در اجرای قانون، از ثروت‌های بلااستفاده و متوقف مانده در دستگاه‌ها برای رونق تولید و تسریع پیشرفت کشور استفاده بهینه شود.

توقف فعالیت‎های دیپلماتیک در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران
معاون وزیر خارجه آذربایجان از توقف همه فعالیت‎های دیپلماتیک سفارت این کشور در تهران خبر داد و اعلام کرد که این مسئله شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

رویترز: حمله اخیر از درون مرزهای ایران کلید خورده
رویترز نوشت: یک مقام امریکایی می گوید ظاهرا اسرائیل عامل حمله به کارخانه ای نظامی در ایران بوده است. از سوی دیگر، یک مقام نظامی در منطقه گفت که باتوجه به محل حمله که در مرکز ایران بوده، این احتمال وجود دارد که این حمله در درون مرزهای ایران کلید خورده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما