شناسهٔ خبر: 58481701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قنادباشی تشریح کرد:

راهکارهای صهیونیست‌ها برای ایران‌هراسی سازمان‌یافته + صوت

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش صهیونیست‌ها در اغلب اقدامات ضد ایرانی در کشورهای مختلف ضمن تشریح راهکارهای رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به ایران‌هراسی سازمان‌یافته در سطح جهانی گفت: تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی پارلمان اروپا بخشی از این پازل است و آنها در این راستا از گروهک‌های تروریستی مانند منافقین یا تبلیغات رسانه‌های قدرتمند وابسته به خود نیز استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش رژیم صهیونیستی در اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه گفت: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی نقش اساسی پیرامون تصمیمات و اقدامات ضد ایرانی از سوی کشورهای مختلف دارد؛ صهیونیست‌ها از چند طریق سعی می‌کنند سیاست‌های خود را علیه ایران اعمال کنند. یک راه از طریق رسانه‌هایی است که در اختیار دارند و این کار را با فضاسازی به وسیله سرمایه‌داران ثروتمند یهودی با رسانه‌های بزرگی که دارند، انجام می‌دهند. اقدام دیگر از طریق رشوه به سیاستمداران است تا آنها اقدامات مدنظر صهیونیست‌ها را عملی کنند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های اصلی صهیونیست‌ها در این وضعیت هجمه به سپاه و تضعیف این نهاد انقلابی بود، زیرا سپاه توانسته است مهمترین نقشه‌های آنها را در منطقه ناکام بگذارد و براین اساس تروریستی اعلام کردن سپاه را از سوی پارلمان اروپا طراحی کردند. این در حالی است که سپاه داعش را به منزله طرح بزرگ اسرائیلی ـ آمریکایی خنثی کرد، سوریه ضعیف را در برابر اسرائیل قدرتمند کرد و اقدامات آن به الگوی خوبی برای گروه‌های مقاومت فلسطینی تبدیل شد و وجود سپاه است که موجب خنثی شدن طرح‌های آمریکایی علیه کشورهای منطقه شده است. 

بیشتر بخوانید: 

قنادباشی اظهار کرد: در حقیقت اقدامات سپاه نه فقط در جهت منافع ملی ایران بلکه موجب تأمین امنیت منطقه شده است. به همین جهت است که می‌توان نقش صهیونیست‌ها را در تروریستی اعلام کردن سپاه کاملا ملموس و عینی دانست. آنها در این راستا با فشار رسانه‌‌های جهانی وابسته فضایی را ایجاد کردند که پارلمان اروپا دست به اتخاذ چنین تصمیمی بزند.

منافقین؛ مزدوران صهیونیست‌ها

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: صهیونیست‌ها همچنین از طریق گروهک‌های ضد انقلاب که سوابق تروریستی دارند و فاقد مشروعیت و محبوبیت مردمی هستند، بخش دیگری از اقدامات ضد ایرانی خود را طراحی می‌کنند. امروز آنچه باعث ادامه حیات ننگین گروهک تروریستی منافقین در اروپا و رقم زدن زندگی اشرافی برای سران آن شده ناشی از حمایت مالی عربستان و دلالی صهیونیست‌ها است. منافقین به اسم ایرانیان مخالف نظام خارج از کشور، فضایی را علیه ایران و سپاه ایجاد کردند تا پارلمان اروپا بیشتر برای این اقدام علیه سپاه ترغیب شود و لذا اینجا هم می‌توان نقش غیر مستقیم صهیونیست‌ها را مشاهده کرد.

وی ابراز کرد: همچنین طبق برخی اخبار به حساب برخی اعضای پارلمان اروپا مبالغی از سوی عربستان به درخواست صهیونیست‌ها واریز شده است و لذا تصمیم پارلمان اروپا نه فقط تحت تأثیر فضاسازی رسانه‌ها و اقدامات گروهک‌هایی مانند منافقین، بلکه به واسطه رشوه‌های دریافتی از سوی عربستان و اسرائیل نیز بوده، اما قطعا این یک اشتباه فاحش راهبردی از سوی پارلمان اروپا بود که بیشتر به ضرر خود اروپایی‌ها است.

جایگاه متزلزل نتانیاهو

قنادباشی درباره تأثیر حضور مجدد نتانیاهو در قدرت و شدت گرفتن کمپین‌های سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران گفت: امروز همه مسیرهای پیش روی نتانیاهو برای ضربه زدن به ایران بسته است؛ هم راه نظامی علیه ایران ممکن نیست، هم با نابودی داعش در سوریه راه مقابله سخت با ایران در منطقه از بین رفته و هم اینکه طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط در عمل به نتیجه نرسیده است و لذا راه دیپلماتیکی هم برای برخورد با ایران ندارد و تنها برای مقابله با ایران به همین رسانه‌های وابسته و گروهک‌های ضد ایرانی مانند منافقین دل بسته است تا با کمک مالی به آنها دست به برخی اقدامات ایذایی علیه ایران بزند.

این کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: نکته مهم این است که اکنون نتانیاهو در داخل سرزمین‌های اشغالی جایگاه متزلزلی دارد و حرف‌های او در بین احزاب رسمی و دولت‌های کشورهای اروپایی نیز خریدار چندانی ندارد و این کمپین‌های ضد ایرانی صهیونیست‌ها تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مورد حمایت مالی قرار گیرد و پس از آن از بین می‌رود.

راهکار خنثی‌سازی ایران‌هراسی

قنادباشی درباره راهکارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای برهم زدن این فضای ضد ایرانی دست‌ساخته صهیونیست‌ها گفت: در حوزه رسانه‌ای لازم است اقدامات آگاهانه و جامع انجام بگیرد تا اثرگذاری داشته باشد. امروز باید ببینیم افکار اروپایی‌ها در کدام بخش‌ها نسبت به ما شبهه‌ناک است و این قسمت‌ها را هدف قرار دهیم و با تبلیغات و پاسخ‌های مناسب رسانه‌ای این شبهه‌ها را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: در واقع کار رسانه‌ای بدون تحقیق و پژوهش و صحبت کردن با مخاطب اروپایی همانند مخاطب ایرانی تأثیر چندانی ندارد. ما باید با شناخت ابهامات افکار عمومی در اروپا و متناسب با مخاطبی که در اروپا تحت تأثیر رسانه‌های دشمن است، پیام خود را منتقل کنیم تا بتوانیم بر این موج ایران‌هراسی غلبه کنیم و این نیازمند پژوهش‌های دقیق، برنامه‌ریزی عالمانه و تدوین راهکارهای مناسب است تا در مرحله بعد به زبان مخاطب اروپایی و از طریق رسانه‌هایی با مخاطب گسترده پیام خود را منعکس کنیم.

<div id="video-display-embed-code_2835418"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4118090/2835418?width=400&height=300"></script></div>

قنادباشی در پایان یادآور شد:‌ اینکه در رسانه‌های داخلی و با زبان فارسی پیام‌‌هایی را اعلام کنیم که فقط خوشایند برخی در داخل باشد به معنای مقابله رسانه‌ای در برابر جنگ رسانه‌ای پردامنه دشمنان نیست و حتما باید مسئله مخاطب‌شناسی و چگونگی انتقال پیام براساس ذائقه مخاطب غیر ایرانی را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم بخشی از این ایران‌هراسی‌های اخیر را خنثی کنیم.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

نظر شما