شناسهٔ خبر: 58481467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ماکرون از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست که به چرخه خشونت دامن نزنند

صاحب‌خبر -
ماکرون از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست که به چرخه خشونت دامن نزنند
خبرگزاری آریا- دیروز یکشنبه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از دو حمله در شرق بیت المقدس و کشته شدن یک فلسطینی توسط گاردهای رژیم اشغالگر قدس، از فلسطینی ها و اسرائیلی ها خواست که "چرخه خشونت" را شعله‌ور نکنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛بر اساس بیانیه ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در گفتگوهای تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی،گفت: «لازم است همه از اقداماتی که چرخه خشونت را دامن می زند خودداری کنند».

الیزه اعلام کرد که مکرون "یک بار دیگر تمایل خود را برای مشارکت در از سرگیری گفت وگو بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها ابراز کرده است."

رئیس جمهور فرانسه به خاطر قربانیان حمله روز جمعه که در آن هفت نفر در نزدیکی کنیسه ای در شرق بیت المقدس کشته شدند، به مردم اسرائیل تسلیت گفت.

وی بار دیگر این حمله را که آن را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد، محکوم کرد و «همبستگی کامل و تمام فرانسه با اسرائیل در جنگ علیه تروریسم!» را ابراز کرد و بر «پایبندی قاطعانه فرانسه به امنیت» این کشور تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره «وضعیت منطقه‌ای به‌ویژه پیشرفت‌های حاصل از برنامه هسته‌ای ایران، برخلاف توافق بین‌المللی منعقد شده در سال 2015» گفتگو کردند.

مکرون در این پرونده بر «اهمیت نشان دادن قاطعیت لازم در برابر تحولات نگران‌کننده فزاینده و عدم شفافیت ایرانی‌ها» تاکید کرد.

الیزه می‌گوید که مکرون تذکر داد که حمایت ایران از تجاوز روسیه در اوکراین، ایران را در معرض تحریم‌ها و انزوای فزاینده قرار می‌دهد.

نظر شما