شناسهٔ خبر: 58481278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اوکراین به جنگنده‌های اف ۱۶ نیاز دارد

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: کشورش برای جایگزینی ناوگان هوایی قدیمی دوران اتحاد جماهیر شوروی به جنگنده‌های آمریکایی "اف ۱۶" نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون الجزيره، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: کشورش برای جایگزینی ناوگان هوایی قدیمی دوران اتحاد جماهیر شوروی به جنگنده‌های آمریکایی "اف ۱۶" نیاز دارد.

<div id="video-display-embed-code_9160263"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3734622/9160263?width=600&height=350"></script></div>

یوری اینهات در این خصوص گفت: ما به نوع جدیدی از جنگنده‌ها برای آزادسازی سرزمین خود نیاز داریم. جنگنده اف ۱۶ بیشترین جنگنده‌های قابل استفاده در سراسر جهان است. سخن اکنون درباره دستیابی به این نوع جنگنده است که قادر به حمله به اهداف زمینی و هدف قرار دادن موشک‌های بالدار، پهپاد‌ها و سامانه‌های موشکی است. از این رو این جنگنده کمک زیادی به ما می‌کند. ما در حال حاضر به ۲۵ جنگنده نیاز داریم و طبیعتا برای آموزش مهندسان و خلبان‌ها برای استفاده از این جنگنده‌ها تلاش خواهیم کرد و زیر ساخت نظامی مناسب را برای جایگزینی تجهیزات نظامی دوران اتحاد جماهیر شوروری فراهم می‌کنیم.

نظر شما