شناسهٔ خبر: 58481086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلیحات کلیدی آمریکا در جنگ احتمالی با چین چند روز دوام می‌آورد؟

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی از آماده نبودن صنایع جنگی آمریکا در هرگونه جنگ احتمالی با چین و کمبود اساسی در تسلیحات ارتش این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش یک اندیشکده آمریکایی هشدارها درباره خالی شدن ذخایر تسلیحاتی و مهمات ایالات متحده و ظرفیت صنایع این کشور برای افزایش تولید در هرگونه جنگ احتمالی با چین بر سر تایوان را به صدا درآورده است و می‌گوید که ذخایر تسلیحات دقیق نیروهای ارتش آمریکا در عرض یک هفته می‌تواند به اتمام برسد. 

در گزارش 44 صفحه‌ای «مرکز استراتژیک و مطالعات بین المللی» (CSIS) که هفته گذشته منتشر شده آمده است که ارتش آمریکا احتمالا برخی از مهمات خود از جمله موشکهای دوربرد و موشکهای هدایت شونده با دقت بالای خود را در جنگ با چین در کمتر از یک هفته تمام خواهد کرد.

این گزارش اضافه میکند که جنگ در اوکراین نقصهای جدی در صنایع دفاعی آمریکا را آشکار ساخته و یادآوری کرد که در یک درگیری طولانی «جنگ صنایع» بسیار مهم و مستلزم آن است. 

گزارش مرکز استراتژیک و مطالعات بین المللی همچنین تاکید می‌کند که صنایع دفاعی آمریکا برای یک جنگ طولانی مدت آماده نیستند و آن را یک مشکل بزرگ برای ارتش آمریکا خوانده است.

طی ماههای گذشته انتقادات زیادی از کمکهای تسلیحاتی بی حساب و کتاب آمریکا به اوکراین شده است. پیش از این روزنامه «وال استریت ژورنال» طی گزارشی نظامی از کاهش شدید ذخایر تسلیحاتی آمریکا به‌دلیل جنگ اوکراین خبر داده بود.

طبق این گزارش، ارتش اوکراین ذخیره 7 سال آمریکا از موشک‌های «جاولین» را در جنگ با روسیه استفاده کرده است.

پایان پیام/م

نظر شما