شناسهٔ خبر: 58480990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مناظره خانم‌ها ابتکار و خزعلی در شبکه ۴

فهمیدیم چرا مشکلات زنان حل نمی‌شود!

روزنامه جوان

مناظره خانم‌ها معصومه ابتکار و انسیه خزعلی، مسئولان سابق و فعلی معاونت زنان ریاست جمهوری با موضوع سیاستگذاری حوزه زنان با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران به گفته‌های مختلف آنان واکنش نشان دادند و از زوایای مختلف به تحلیل این مناظره پرداختند. برخی از کاربران به حرف‌های شعاری طرفین اعتراض داشتند و آن را بیشتر دعوایی سیاسی می‌دانستند که مانع تحول و حل مشکلات حوزه زنان است. برخی نیز از گفته‌های خانم ابتکار و انتقادات او به وضعیت فعلی نقد داشتند و او را سهیم در وضع امروز دانستند و معتقد بودند باید در مقام پاسخگویی باشد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

صاحب‌خبر -
 
 
 
 سیده‌زهرا عبداللهی:
معصومه ابتکار گفته من تریبون نداشتم که بتونم حرفامو بزنم، بله! من بودم معاون زنان ریاست جمهوری بودم و هر چهارشنبه بعد از جلسه هیئت دولت میومدم در جمع خبرنگاران.
 عبدالمجید خرقانی:
معصومه ابتکار میگه رئیس‌جمهور بی‌خرد امریکا برجام رو به هم زد! عجب! مگه رسانه‌های شما صبح و شب نمی‌گفتن ترامپ نمی‌تونه برجام رو کنار بزنه و امضای کری تضمین هست؟
 محمد نصوحی:
ابتکار داره درباره جایگاه زنان صحبت میکنه، ولی انگار حواسش نیست که دولت اصولگرا تنها دولتی بوده که وزیر زن داشته و اصلاحات ۱۶سال فقط به جایگاه معاون رئیس‌جمهور رضایت داده!
 مریم کثیری:
دلم سوخت برای ابتکار، به خاطر عملکرد فاجعه‌اش در ۱۶سال مسئولیت، بدنه اجتماعی ندارد. از طرفی دست و پا می‌زد با رفتار‌های پوپولیستی و شعار‌های جریان اپوزیسیون برای خودش حمایت اجتماعی خلق کند. فارغ از آنکه دوره‌ات گذشته خانم ابتکار! دهه ۷۰ گذشته است که با چهار تا شعار بتوانید سوت و کف بخرید. 
 مرتضی پناهیان:
مناظره معصومه ابتکار رو دیدم. آرزو کردم کاش این شیرزن تو جمهوری اسلامی مسئولیت داشت. حداقل رئیس محیط‌زیست می‌شد. 
 احسان تقدسی:
مناظره خانم‌ها خزعلی و ابتکار اتفاق خوبی بود. کاش در همه حوزه‌ها این اتفاقات بیفتد. فصل مناظره فقط چند روز انتخابات نیست. 
 محمدجواد محمدزاده:
صحبت‌های بی‌ربط و شعاری و سیاسی‌کاری معصومه ابتکار در شیوه به خوبی نشان داد چرا مشکلات زنان در دوران اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه حل نمی‌شده. ابتکار به خوبی نشان داد چطور تنها چیزی که بلد است سوءاستفاده از شعار‌های لایک‌خور در حوزه زنان است و چقدر با «حل مسئله» بیگانه است. 
 نوید مستفیضی:
ابتکار گفت کاش جای من یک دختر دهه هفتادی دعوت می‌کردین. خانم ابتکار اتفاقاً کار درستی کردن، شما باید میومدی پاسخگو باشی چی کار واسه اون دختر شصتی و هفتادی نکردی امروز معترضن!
 کاربری با نام «بانوکاشانی»:
معصومه ابتکار میگه نظام باید اهل عذرخواهی باشه! خب بسم‌الله از خودتون شروع کنید، حسن روحانی بعد ماجرای بنزین و ناراحتی مردم، به جای عذرخواهی اومد با نیش باز و وقاحت تمام گفت خودم صبح جمعه فهمیدم. 
 فاطمه رایگانی:
مناظره ابتکار و خزعلی در شیوه نشان می‌دهد مسئولان در حوزه زنان بیش از آنکه دغدغه زنان را داشته باشند، دلواپس جریان سیاسی خود هستند. از جنگ روسیه و تورم ترکیه تا متلک‌های انتخاباتی گفتند، اما خبری از ایده و سیاستگذاری نبود! تا وقتی زن ابزار سیاست باشد، امیدی به اصلاح نیست. 
 کاربری با نام «سجاد»:
معصومه ابتکار ۱۶سال معاون رئیس‌جمهور بوده، بعد چنان میگه جوانان از من می‌پرسن که براشون چی‌کار کردیم... بابا بیدار شو! این‌ها ثمره مدیریت خود شمان. 
 سبحان برکتی:
اونجایی که ابتکار می‌گفت باید صدای همه رو بشنویم و پای حرفاشون بشینیم! یاد توئیت‌هایی افتادم که می‌نوشت و کامنت‌ها رو می‌بست یه وقت کسی مخالف حرفش حرفی نزده باشه.
 فاطمه الهادی:
اینکه ابتکار نمی‌دونه اصلاً در انتخابات ریاست جمهوری نظارت استصوابی نداریم و این نظارت فقط برای مجالس هست! به خاطر بیسوادیه یا میخواد مردم رو فریب بده؟ خزعلی چقدر خوب گفته که نمی‌شه کسی که ۱۶سال معاون رئیس‌جمهور بوده، طلبکار بشه.

نظر شما