شناسهٔ خبر: 58480920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

متوسط قیمت کالاهای خوراکی در دی امسال اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار بیش‌ترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به روغن مایع با ١.٤- درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

طبق آنچه مرکز آمار اعلام کرده تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در دی ١٤٠١ به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج خارجی درجه یک" با ٣,٨ درصد و "رشته آش" با ٢.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "گوشت گوسفند" با ١٥,٣ درصد،"ماهی قزل آلا" با ٧.٩ درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با هفت درصد بیشترین افزایش قیمت و "مرغ ماشینی" با ٢.٧- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٣,٥ درصد و "تخم مرغ ماشینی" با ٣.١ درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "روغن مایع" با ١.٤- درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ٢٥,٥ درصد،"موز" با ٢١.٢ درصد و "انار" با ١٣.٠ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ٥.٨- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی در دی امسال اعلام شد

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پیاز" با ٤٣,٩ درصد، "بادمجان" با ٢٩.٥ درصد و "کدو سبز" با ١٦.٣ درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "چای خارجی بسته‌ای" و "نوشابه گازدار" با ٣,١ درصد است.


 

نظر شما