شناسهٔ خبر: 58480749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان گلستان:

فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف منتشر شد

«محضری» گفت: دوازدهمین جشنواره «جایزه ادبی یوسف» در استان گلستان با موضوع «دفاع مقدس و رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

«عاطفه محضری» مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره «جایزه ادبی یوسف» در استان گلستان با موضوع «دفاع مقدس و رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت» منتشر شد، این جایزه ادبی به گردآوری و ارزیابی داستان‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس می‌پردازد و برترین‌ داستان‌ها را در سه گروه بزرگسال، نوجوان و بخش ویژه معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: دوازدهمین جایزه ادبی یوسف شامل بخش‌هایی نظیر دفاع مقدس و رزمندگان و جبهه مقاومت است که بخش ویژه آن مضنون داستان با شعار «وحدت ملی، ایران قوی» تعلق دارد، در این بخش باید با توجه به این شعار باشد و داستان‌های ارسالی در گذشته در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

محضری تاکید کرد: در بخش بزرگسالان حجم داستان های ارسالی از چهار هزار کلمه تجاوز نکند، در بخش نوجوانان باید طبق معیار داستان نوجوان و برای این گروه سنی نوشته شود، در بخش ویژه جشنواره محوریت «وحدت ملی، ایران قوی » مدنظر قرار گیرد و در بخش جنبی جشنواره، جبهه مقاومت، نقش بانوان در دفاع اسلامی، جهاد تبیین و دفاع مقدس، جهاد تبیین و محور مقاومت قرار گیرد.

وی افزود: آثار  شرکت کنندگان در این فراخوان به صورت فایل WORD ارسال شود و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد، توجه ویژه به اتفاقات بومی استان (پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان، استفاده از گویش‌های محلی و بومی) در داستان امتیاز ویژه خواهد داشت.

محضری گفت: هر اثر بر مبنای نوآوری و خلاقیت، کیفیت جذب مخاطب، کیفیت پایان‌بندی، پیرنگ، شخصیت‌پردازی، بومی بودن اثر، کیفیت زبان اثر، فضاسازی مناسب، درون مایه منطبق با ارزش‌های دفاع مقدس، ملاک ارزیابی در نظر گرفته می شود.

محضری در پایان اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در دوازدهمین جایزه ادبی یوسف می‌توانند علاقمه‌مندان به شرکت در این جشنواره حداکثر تا یکم اسفند سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه با درج مشخصات کامل در پایان اثر (نام و نام‌خانوادگی، سال تولد، کدملی، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) ارسال کنند، به نشانی گرگان، بلوار ناهار خوران، خیابان تپه نوراشهدا، اداره کل حفظ آثار و نشر ازشهای دفاع مقدس، یا از طریق پیام رسان سروش و ایتا به شماره 09306544981 و آدرس پست الکترونیک info@nooralshohada.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما