شناسهٔ خبر: 58480386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید و هشدار سطح نارنجی در لرستان

هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان در توصیف  سامانه بارشی جدید به آسمان استان زمان شروع بارش ها را دوشنبه غروب اعلام کرد.

همچنین نوع مخاطره را  بارش باران ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و سردسیر بویژه شهرهای شمالی و شرقی بارش برف ، در گردنه ها و جاده های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید و منطقه اثر را همه نقاط استان اعلام کرد.

بنا بر اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان زمان پایان این سامانه بارشی  صبح چهارشنبه 1401/11/12 و اثر مخاطره نیز آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب ، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد، افت فشار گاز، مه آلودگی گذرگاه ها به همراه کاهش میدان دید و ... است.

این مرکز  پرهیز از سفر های غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیرو سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را به شهروندان توصیه کرد.

انتهای پیام 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما