شناسهٔ خبر: 58480232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

قاسم‌پور: سرمربیان به دید دشمن به مدیرفنی نگاه می‌کنند/ صنعت‌نفت فقط پول ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: به قول برخی از دوستان که می‌گفتند مدیر فنی یعنی کشک، همین کشک کلی خاصیت و منفعت دارد که می‌شود به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب مدیر فنی برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: در فوتبال ایران سرمربیان تیم‌ها به دید دشمن به مدیر فنی نگاه می‌کنند و فکرشان این است که مسئولان باشگاه برایشان دشمن آورده‌اند. حضور مدیر فنی در تیم‌های ورزشی بزرگ جهان قابل قیاس با ورزش ایران نیست. با اینکه یک روز علی پروین گفته بود؛ مدیر فنی یعنی کشک، اما همین کشک کلی خاصیت دارد و می‌شود از این مدیر فنی به بهترین شکل استفاده برد.

وی افزود: در سال ۹۰ بعد از اینکه بلاژویچ از سرمربیگری تیم فوتبال مس کرمان کنار گذاشته شد، به عنوان مدیر فنی انتخاب شد. این مزیت خیلی زیادی برای من داشت که او از شرایط تیم مس بیشتر از من مطلع است و می‌تواند نظرات و ایده خوبی به من بدهد. اگر تصمیماتی در این تیم گرفته است و موفق نبوده، دیگر آن کارها را من انجام ندهم و اشتباهاتش تکرار نشود.

*تاج اعتقادی به کمیته فنی نداشت

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه دیگر هیچ سمتی در کمیته فنی تیم ملی ندارد، عنوان کرد: در زمان سرمربیگری اسکوچیچ طی صحبتی که با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال داشتم، اعلام کردم که اگر تاثیرگذار نباشم بهتر است اصلاً عضو کمیته فنی نباشم. وقتی مهدی تاج هم رئیس فدراسیون فوتبال شد، علناً کمیته فنی کنار گذاشته شد چون اصلاً اعتقادی به این موضوع نداشت.

قاسم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا اعضای کمیته فنی باید قرارداد داشته باشند، تاکید کرد: من هم معتقدم که اعضای کمیته فنی باید قرارداد داشته باشند و قبل از انتخاب مربی، کار و فعالیت خودشان را با تیم شروع کنند. کسی که ۵۰ سال در فوتبال است و تجربه زیادی دارد بهترین مشاوره‌ها و راهکارها را در اختیار سرمربی خواهد داد. هم اکنون با تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به عنوان مدیر فنی قرارداد دارم ولی هیچ مشورتی از من و اعضای کمیته فنی نمی‌خواهند و مسئولان باشگاه نفت خودشان تصمیمات را برای تیم می‌گیرند. مربی را تغییر می‌دهند، بازیکن می‌خرند و از کمیته فنی تیم نظر و مشورتی نمی‌خواهند.

*هر تیمی که پول بیشتری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود

وی ادامه داد: اگر مدیران باشگاه نمی‌خواستند از نظرات اعضای کمیته فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان استفاده نکنند، پس چرا با ما قرارداد بستند؟ اگر قرار باشد با کمیته فنی مشورت نشود بهتر است پول‌شان را دور نریزند.

قاسم‌پور در خصوص اوضاع بد تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: تیم نفت از ابتدای فصل خیلی خوب بسته شده و فقط باید از لحاظ مالی به تیم کمک مالی شود. در نیم فصل دوم هم ۳ بازیکن خوبی که می‌توانستند به صنعت نفت کمک کنند از تیم جدا شدند، چون منابع مالی باشگاه محدود است و هر تیمی که پول بیشتری داشته باشد در ادامه لیگ برتر فوتبال موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما