شناسهٔ خبر: 58480125 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

چین سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان شد/ وضعیت شرکت وارن بافت

چین با صادرات خودرو بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه در سال میلادی قبل به سومین صادرکننده بزرگ جهان تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، صادرات خودروی چین به بازارهای بین المللی در سال 2022 به بیش از 2.5 میلیون دستگاه رسید و آن را به سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل کرد.

بر اساس ااین گزارش، چین با این تعداد خودروهای صادرشده پس از ژاپن و آلمان قرار می‌گیرد اما از آمریکا و کره جنوبی جلوتر است و نشان دهنده ظهور رقیب قوی برای خودروسازی جهان است.

محصولات چینی جزو پرفروش ترین ها در خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند و انواع خودروهای الکتریکی تسلا و شرکت های اروپایی سابق که متعلق به چین هستند (و همچنین شرکت های اروپایی مانند داچیا اسپرینگ و بی‌ام‌و iX3 ) بیشترین خودروهای ساخت چین در اروپا را تشکیل می‌دهند. طیف گسترده ای از محصولات چینی مانند BYD و Nio نیز محبوبیت زیادی پیدا کردند.

شرکت BYD با حمایت شرکت برکشایر هاتاوی که متعلق به وارن بافت سهامدار معروف آمریکایی است، بازار کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا را با خودروهای الکتریکی به دست آورده است.

صادرات خودرو از چین با افزایش سالانه 54.4 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده و در سال 2022 به 3.11 میلیون دستگاه رسیده که دومین کشور بزرگ جهان پس از ژاپن محسوب می‌شود.

خودروسازان ژاپنی در 11 ماه سال 2022، 3.2 میلیون خودرو به بازار بین‌المللی صادر کردند که نسبت به سال گذشته تقریباً بدون تغییر بود. آلمان نیز در سال گذشته میلادی 2.61 میلیون خودرو صادر کرد که نشان دهنده افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما