شناسهٔ خبر: 58479813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمله به مجتمع صنایع دفاعی اصفهان ناموفق بود

ریزپرنده‏‏‌ها در آسمان نصف جهان

دنیای‌اقتصاد : در ساعات ابتدایی روز یکشنبه آسمان اصفهان شاهد انفجار یک ریزپرنده انتحاری بود. ریزپرنده‌ای که بلافاصله مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع صنایع دفاعی اصفهان قرار گرفت. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای از حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌‌‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌‌‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌‌‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند. به گزارش «ایرنا»، در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از مجتمع‌های صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده‌ها با موفقیت دفع شده است. این بیانیه می‌افزاید: این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

پیش از بیانیه وزارت دفاع، معاون امنیتی استان اصفهان در گفت‌وگو با شبکه خبر علت سه انفجار مهیب در اصفهان را اعلام کرد. جان‌نثاری معاون امنیتی استاندار اصفهان گفت: صدای مهیب انفجار از مرکزی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی بوده، حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته و علت این انفجار‌ها در دست بررسی است. دقایقی بعد، «ایرنا»، محل وقوع انفجار را «یکی از مراکز مهمات‌سازی وزارت دفاع» اعلام کرد. خبرنگار ایرنا به جزئیات بیشتری از حمله ناکام شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان دست یافته که حاکی از عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک در مقابله با ریزپرنده‌های مهاجم است.

ساعت ۲۳:۳۰ شنبه ۸ بهمن  سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد. همزمان یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به دنبال انفجار در یکی از مراکز دفاعی اصفهان عصر روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را بررسی کرد. محمود عباس‌‌‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: به دنبال انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان عصر روز یکشنبه ۹ بهمن ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسوولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابعاد این موضوع را بررسی کرد.

همزمان با وقوع این حادثه، یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمله پهپادی ناموفق در اصفهان هشدار داد که این گونه اقدامات بدون پیامد نخواهد بود. به گزارش «ایسنا»، محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌‌‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌‌ای ایران طی پیامی در صفحه توییتر خود با اشاره به عملیات ناموفق پهپادی بامداد یکشنبه در نزدیکی اصفهان نسبت به عواقب چنین اقداماتی هشدار داد. وی نوشت: هفته خوبی برای رژیم آپارتاید (صهیونیستی) چه در داخل و چه در خارج نیست. با این حال، حتی اگر نتانیاهو و متحدان تروریستی تحت حمایت غرب او در شمال عراق شکست خورده باشند، عواقبی در انتظارشان خواهد بود. هر دوی آنها باید یاد بگیرند که تنبیه با شکست نیز همراه است.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز به حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌‌‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان واکنش نشان داد و گفت که این اتفاقات به سود منطقه نیست. به گزارش «ایسنا»، انور قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت که تنش‌‌‌های خطرناک منطقه که اخیرا شاهد آن در چند نقطه هستیم از جمله انفجاری که در اصفهان اتفاق افتاد به سود منطقه و آینده آن نیست. وی نوشت: به‌رغم اینکه مشکلات منطقه پیچیده است اما هیچ جایگزینی برای گفت‌‌‌وگو و راه‌حل‌‌‌های سیاسی برای دور شدن از تنش‌ها نیست. قرقاش تاکید کرد که رسیدن به راه‌حل‌‌‌های سیاسی می‌تواند تنش‌های منطقه را کاهش دهد و ثبات و امنیت منطقه را حفظ کند.

نظر شما