شناسهٔ خبر: 58479565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران لرستان نسبت به بارندگی بیش از ۸۰ میلیمتر در استان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: بارش شدید برف و باران برای استان پیش بینی شده است و مخاطرات بارش های بیش از ۸۰ میلیمتر در مناطقی از استان دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی مدیریت بحران استان، مهدی پازوکی یا هشدار در خصوص بارش های شدید افزود: بارش در نواحی از جنوب خرم آباد و جنوب پلدختر بیش از ۸۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ارتفاع برف در مناطقی از شهرهای شمالی و شرقی لرستان بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر خواهد بود و در گردنه ها به بیش از ۵۰ سانتی متر می رسد.

پازوکی تصریح کرد: در بازه زمانی فعالیت هسته اصلی روی کرمانشاه هسته بارشی قابل توجهی متمرکز است در صورت عدم تغییر مسیر حرکت، مناطق شمالی استان نیز بارش های قابل ملاحظه ای را خواهند داشت.

وی گفت: همچنین با توجه به بازه زمانی ۴۸ و ۷۲ ساعته تا زمان فعالیت هسته اصلی سامانه امکان هر گونه تغییر در مسیر حرکت و نحوه فعالیت بسیار محتمل است و در صورت تغییر مسیر سامانه اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی از سه شنبه شب تا بامداد چهارشنبه رخداد بارش برف در خرم آباد ، سراب دوره و نواحی از کوهدشت بسیار محتمل است.

همچنین فرمانداری الیگودرز نیز با صدور اطلاعیه فوری اعلام کرد دریچه های سد رودبار الیگودرز بازگشایی می شوند.

با توجه به اخطاریه ها و اعلام هشدار سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی، همزمان با افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد رودبار و افزایش دبی ورودی آب به دریاچه سد، دریچه های سد پس از شروع بارش ها به منظور مدیریت حجم مخزن باز خواهد شد که در این صورت فضای بیشتری در دریاچه سد ایجاد می شود.

در این اطلاعیه از عموم مردم به ویژه ساکنان پایین دست سد رودبار درخواست شده است از هرگونه نزدیک شدن، تردد، استقرار و پارک کردن خودرو در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها، دریاچه سد رودبار و دیگر تاسیسات آبی و نقاط پرخطر جدا خودداری کنند.

بنابر اعلام هواشناسی سامانه بارشی و سردی از ۱۰ تا ۱۲ بهمن در تمام مناطق لرستان فعال می شود.

نظر شما