شناسهٔ خبر: 58479125 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عکس | کشف مقبره‌ای غول‌پیکر در ژاپن با تابوت ۵ متری و شمشیر ۲ متری!

گجت‌نیوز نوشت: باستان‌شناسان ژاپنی از کشف مقبره‌ای عظیم‌الجثه خبر دادند که در آن یک شمشیر ۲ متری غول پیکر با کاربردی عجیب مدفون شده بود.

صاحب‌خبر -

محققان ژاپنی در حین حفاری یک تپه باستانی به شکل سوراخ قفل که «کوفون» نامیده می‌شود، به یک آینه برنزی عظیم با طرحی شبیه به سپر و یک شمشیر غول‌پیکر آهنی حدودا ۲ متری برخوردند که بزرگ‌ترین نمونه کشف شده در این جزیره است.

این اکتشاف بی‌سابقه و عجیب، در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن)، توسط محققان مرکز تحقیقاتی شهرداری نارا و موسسه باستان‌شناسی این استان اعلام شد. پروفسور سیگو وادا، مدیر موزه باستان‌شناسی استان هیوگو که از مشاوران این کاوش است اظهار کرد که تیمی از محققان پس از حفاری بزرگ‌ترین تپه گورستانی ژاپن، موسوم به «تومیو-مارویاما» که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد، مجموعه‌ای شامل ابزار کشاورزی، اشیاء و آینه‌های برنزی را کشف کردند.

آینه برنزی

آینه برنزی

این آینه‌ها که به شکل سپر ساخته شده‌، طولی در حدود ۶۰ سانتی‌متر و ۳۱ سانتی‌متر عرض دارند. در بخش پشت آنها نیز برجستگی‌هایی با الگوهای مدور وجود دارد که با نمونه آینه‌های دوره کوفون یکسان است.

شمشیر 2 متری

شمشیر ۲ متری

هم‌چنین طول شمشیر غول‌پیکر کشف شده ۲.۳۷ متر و ۶ سانتی‌متر عرض دارد و از تیغه‌ای مارمانند برخوردار است که به‌نام «داکوکن» شناخته می‌شود. به‌نقل از کارشناسان، این شمشیر نمادی معنوی داشته و برای دفع بلایای پس از مرگ مورد استفاده قرار گرفته است. این شمشیر و سپر در تابوت مهر و موم شده چوبی که در میان انبوهی از گل و لای مدفون شده بودند، کشف شده‌اند و از آنجاکه بقایای هر یک دست‌نخورده باقی مانده، ظاهرا از دست سارقان در امان مانده‌اند.

227227

نظر شما