شناسهٔ خبر: 58479046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نیکزاد در نطق پیش از دستور مجلس:

تروریستی خواندن سپاه قهرمان وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی‌پاسخ بماند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش‌های مذبوحانه برای تروریستی خواندن سپاه قهرمان، وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی‌پاسخ بماند.

صاحب‌خبر -

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات و ناملایمتی‌ها، وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند تا نه‌تنها، بیش از گذشته در حل مشکلات ایشان بکوشیم، بلکه شب از روز نشناسیم، اظهار داشت: مردم، بزرگ‌ترین پشتوانه‌های این انقلاب هستند و ما مسئولان نیز باید تلاش کنیم تا در قدردانی از نعمت انقلاب، خودمان را به مردم برسانیم.
به گزارش فارس، وی تاکید کرد: اروپا باید این واقعیت را بداند که بازی کردن در زمین آمریکا، حیثیت و اعتبار اتحادیه اروپا را بیش از پیش در اذهان ملت‌های جهان خدشه‌دار خواهد کرد. توصیه ما به اروپایی‌ها این است که چشم‌های خود را به روی واقعیت‌ها باز کنند و منافع خود را پای امیال آمریکایی‌ها ذبح نکنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش‌های مذبوحانه برای تروریستی خواندن سپاه قهرمان، وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی‌پاسخ بماند.
نیکزاد گفت: همکاران عزیز من در مجلس شورای اسلامی و کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طرحی را در این راستا تنظیم کرده‌اند که اعلام وصول شده است. ما منتظریم تا شاهد اصلاح رویّه اروپایی‌ها در تقابل با نظام اسلامی باشیم اما اگر این رویکرد تغییر نکند، قطعا خود را دست و پا بسته نمی‌بینیم و به نحو مقتضی، پاسخِ این شرارت‌ها را، تکان‌دهنده و بیدارکننده خواهیم داد. کافی است دولتمردان اروپایی، وحشت خود از دوران حکومت داعش را یادآوری کنند تا بفهمند که باید قدردان سپاه رشید و قهرمان باشند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از همسایگان عزیزمان نیز می‌خواهیم در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها، دچار اشتباه محاسباتی نشوند. این منطقه، متعلَق به ماست و حُسن همجواری، همکاری و همدلی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه، یگانه راه نجات منطقه غرب آسیا از مشکلات است. عملکرد جمهوری اسلامی ایران نشان داده که همواره به همسایگانی آباد، آزاد و مستقل می‌اندیشد و حُسن همسایگی را، همواره سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده است.
وی بیان کرد: ملت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی دیرین و ریشه‌دار هستند و پیوندهای خویشاوندی بین مردم دو کشور برقرار است. آنچه در روزهای اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران اتفاق افتاد، ناشی از یک خصومت شخصی بوده است که باعث ناراحتی ما شد و پیگیری‌های لازم نیز صورت گرفت و ضروری است که از داوری‌های هیجان‌زده، اجتناب شود.
نیکزاد افزود: نکته سوم و پایانی اینکه، در ایام پایانی سال قرار داریم. بحمدالله بررسی بودجه سال 1402 در مجلس آغاز شده است. مجلس در این زمینه با رویکرد همکاری و هم‌افزایی، در کنار دولت ایستاد و همکارانم در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق در حال اصلاح و تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم هستند. از دولت انتظار می‌رود که در این ماه‌های پایانی سال، چند نکته را به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دهد اولا تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه، نیازمند کار شبانه‌روزی و مشورت و همراهی با همه کارشناسان در اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است. امیدواریم دولت محترم در تدوین لایحه‌ای متفاوت، بیش از گذشته همت داشته باشد.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ثانیا کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار به‌ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، یکی از فوریت‌های کشور است که نیازمند جدیت و برنامه‌ریزی پیشدستانه در دولت محترم است. ثالثا جا دارد از تلاش و مجاهدت دولت محترم که تابستان گرم امسال را با تامین برق و آب مورد نیاز، پشت سر گذاشت، تشکر کنیم. در روزهای گذشته نیز، دولت محترم توانست علی‌رغم همه مشکلاتی که در اثر کم‌کاری‌های گذشته ایجاد شده بود، بحران تامین گاز را با کمک مردم مدیریت کند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس
به منطقه زلزله‌زده خوی اعزام شد
در جلسه علنی دیروز مجلس، نایب‌رئیس مجلس از رئیس کمیسیون عمران خواست تا با حضور در منطقه زلزله‌زده خوی ضمن نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی دستگاه‌ها به زلزله‌زدگان در این رابطه به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.
کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس
تصویب شد
نمایندگان در جلسه علنی‌ روز یکشنبه مجلس، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را با ۱۴۷ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.
مجلس سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی را مشخص کرد
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در روند بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با ماده 8 این طرح موافقت کردند.
براساس ماده 8 این طرح ناشران اوراق بهادار و کارگزاران موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، حسب مورد مکلف‌اند همزمان با تقسیم سود یا فروش اوراق بهادار اشخاص حقیقی یا حقوقی مورد معامله در بورس‎ها و بازارهای خارج از بورس، صورتحساب‌های الکترونیکی مربوطه را صادر نمایند. تقسیم سود صرفاً به‌صورت سامانه‌ای و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا با تایید آن انجام شود و سازمان بورس و اوراق بهادار موظف‌ ‌است بر حسن اجرای تکلیف مذکور نظارت کند.
همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان امور مالیاتی موظف است همزمان با نقل و انتقال سهام، سهم‎الشرکه و حق تقدم سهام صورتحساب‌های الکترونیکی مربوط به معاملات مذکور را با درج قیمت فروش آنها صادر کند. به علاوه اینکه اشخاص حقوقی توزیع‌کننده سود، به جز ناشران اوراق بهادار مکلفند همزمان با تقسیم سود، صورتحساب‌های الکترونیکی مربوطه را صادر کنند.
همچنین اشخاص تجاری مکلفند آن بخش از درآمدهای خود از قبیل سود تسعیر ارز را که امکان صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند، در سامانه مؤدیان ثبت نمایند؛ عدم ثبت درآمدهای مذکور، مشمول حکم ماده(9) این قانون می‌شود.
در ادامه نیز نمایندگان مجلس با پیشنهاد الحاقی روح‌اله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس به بند (ر) ماده 8 با 151 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در پیشنهاد الحاقی این نماینده آمده است: مشاورین املاک و شرکت‌های معتمد حق اخذ حق‌الزحمه به تناسب مالیاتی را به‌صورت، صورتحساب الکترونیکی ندارند و حق‌الزحمه ایشان به موجب آئین‌نامه‌ای که ظرف مدت 3 ماه به پیشنهاد وزارت راه و شهر‌سازی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد براساس نرخ ثابت برای هر یک از انواع معاملات محاسبه خواهد شد.
متفکرآزاد در توضیح پیشنهاد الحاقی خود، گفت: با این کار خواستیم میزان دعاوی کاهش پیدا کند، ضمن آنکه ضرری هم متوجه مشاورین املاک نمی‌شود، هدف قانون کنونی نیز تامین خواهد شد. در واقع انگیزه فعالیت مشاورین املاک در مناطق با ارزش مبادلاتی بیشتر، کاسته می‌شود یعنی اجازه نمی‌دهیم با میزان نرخ ساختمان‌ها و خانه‌ها و اجاره‌بهاها بازی شود لذا این پیشنهاد می‌تواند به کنترل قیمت کمک کند و فرآیند تناسب ارزش معاملات را از میزان حق‌الزحمه مشاوران املاک خارج می‌کند.
امروز فریب‌خوردگان
به سنگر عفاف و حجاب لگد می‌زنند
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: این روزها شاهد رفتارهای کینه‌توزانه تعدادی از کشورهای غربی علیه کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن کریم بوده‌ایم. همچنین امروز فریب‌خوردگانی به سنگر عفاف و حجاب لگد می‌زنند و زرسالاران و سرمایه‌داران جهانی جذابیت‌های زنان را برای شهوت‌پرستان شیطان‌پرست به حراج می‌گذارند ولی بدانند میلیون‌ها نفر از زنان زینب‌گونه و قهرمانان میدان عفت، عزت، آزادی انسانی و آزادگی عاشورایی را پاس می‌دارند و به کوری چشم شهوت‌پرستان شیاد، قله‌های دانش و بینش را دوشادوش مردان فتح خواهند کرد و نهضتی همه‌جانبه را در سطح جهان با مایه‌های مکتب معنوی به‌وجود خواهند ورد.
به گزارش مهر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کینه‌توزان سیاه‌دل غربی در سوئد، دانمارک، فرانسه و آمریکا به‌صورت قرآن چنگ انداختند و بی‌احترامی کرده‌اند، اینان از نسل اسلاف جنایتکاری هستند که سرزمین‌های ملت‌های ضعیف را غارت کرده‌اند، انسان‌های مظلوم را به بردگی بردند و پرونده سیاه و سابقه تاریک این فرزندان نامشروع بر کسی پوشیده نیست.
وی عنوان کرد: آیا اینها نمی‌دانند که بیش از ۱ میلیارد مسلمان کتاب آسمانی خود را چون جان عزیزشان، عزیز می‌دارند؟ بغض‌های مسلمانان علیه اینان انباشته می‌شود و روزی چون آواری بر سرشان خواهد ریخت.
دروازه‌های فضای مجازی را
به‌روی دشمنان قسم‌خورده خود باز کردیم
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه به امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجهی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: دروازه‌های فضای مجازی را به‌روی دشمنان قسم خورده خود باز کردیم تا ذهن و ضمیر فرزندان و مردمان ما از دروغ، شایعه، توهین به مقدسات، بی‌حرمتی به ولایت و نظام اسلامی و رهبری عزیزتر از جانمان، ذهن آنان را پر کنند. باید پاسخگوی شهیدان امنیت که با تیر و تیغ فضای مجازی به شهادت رسیده‌اند، باشیم.
استیضاح وزیر بهداشت و درمان منتفی شد
به گزارش مهر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به همراه معاونان خود در جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و به سؤالات تعدادی از متقاضیان استیضاح پاسخ داد.
در نهایت با توجه به اینکه تعداد نمایندگان متقاضی استیضاح به کمتر از ۱۰ نفر رسید، استیضاح وی منتفی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما