شناسهٔ خبر: 58478898 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

شیوع یک عفونت تنفسی در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه شیوع یک عفونت شدید دستگاه تنفسی را در افغانستان تأیید کرد. این سازمان بین‌المللی در رشته توییتی اعلام کرد که این عفونت شدید دستگاه تنفسی در میان ساکنان قرقیز در روستای پامیر کلان واقع در استان بدخشان افغانستان شیوع یافته و باعث آلوده شدن ده‌ها نفر و مرگ ۱۷ تن از آن‌ها شده است. این سازمان گفته است که تا چهار روز قبل، شمار افراد آلوده‌ شده به این عفونت ۹۷ تن بوده است. همچنین برخی منابع خبری شمار قربانیان این بیماری را تاکنون ۲۱ تن اعلام کرده‌اند.

 

۶۳۰۰  قربانی کرونا در چین طی یک هفته

مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند که طی دوره هفت روزه منتهی به‌روز پنجشنبه، بیش از ۶۳۶۴ مبتلابه کرونا در مراکز پزشکی سراسر این کشور جان خود را ازدست‌داده‌اند. از ۷ دسامبر (16 آذر) که مقام‌های چین اقدام‌های مقابله با کرونا در این کشور را شدیداً کاهش دادند، ویروس کرونا در سراسر این کشور گسترش یافته است. همچنین تعداد فوتی‌ها از ۸ دسامبر (17 آذر) تا پنجشنبه گذشته، ۷۸ هزار و ۹۶۰ نفر اعلام شده بااین‌حال برخی از تحلیلگران می‌گویند که رقم واقعی در حقیقت بسیار بیشتر است، زیرا آمار رسمی شامل موارد فوت خارج از مؤسسات پزشکی نمی‌شود.

 

چنگال هوشمند

شاید کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد که یک روزی چنگال‌ها هم بخواهند هوشمند شوند؛ اما چگونه ممکن است یک چنگال هوشمند باشد؟ یک چنگال بلوتوثی ساخت شرکت HAPIfork به شما در ایجاد عادت‌های سالم غذا خوردن کمک می‌کند که عمده‌ترین آن کند کردن سرعت خوردن شما است. خوردن سریع غذا می‌تواند منجر به کاهش قدرت هضم بدن شده و مشکلات بالقوه‌ای را برای سلامتی به همراه داشته باشد. چنگال هوشمند این شرکت، سرعت خوردن شما را می‌سنجد و اگر ببیند شام خود را با سرعت زیادی در حال میل کردن هستید، با ویبره زدن و چراغ چشمک‌زن به شما هشدار می‌دهد.

 

نظر شما