شناسهٔ خبر: 58478789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه اجتماعی

صاحب‌خبر -

 

جزای نقدی سنگین برای گرانفروشی لبنیات
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شعبه ۶۵ بدوی تعزیرات حکومتی تهران تشکیل و بررسی پرونده گرانفروشی ماست کم چرب توسط یک شرکت لبنیات را بررسی و با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز اعلام و این شرکت را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.پرونده با اعتراض متهم به رأی صادره به شعبه پنجم تجدید نظر برای رسیدگی ارسال شد و مجددا بررسی و هیئت رسیدگی‌کننده با توجه به محتویات پرونده و با بررسی لایحه تجدیدنظر خواهی و همچنین اظهارات حضوری متهم، حکم به پرداخت ۷۲ میلیارد ریال جزای نقدی صادر کرد.
مدت خدمت سربازی کارگران
برای دریافت مزایای پایان کار محاسبه می‌شود
میزان- هیئت عمومی دیوان عدالت اداری یک مصوبه غیرقانونی که مقرر می‌کرد «مدت خدمت نظام وظیفه مشمولان قانون کار به عنوان سابقه کارگاهی کارگر برای دریافت مزایای پایان کار لحاظ نخواهد شد» را ابطال کرد.
دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در ایران به‌روز‌رسانی می‌شود
وبدا-دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در جلسه دیروز کمیته علمی، بازنگری آخرین دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شامل آخرین درمان‌ها، داروها، زیرسویه‌ها و گایدلاین‌های(راهنماهای بالینی) سایر کشورها بود و دستورالعمل کشوری تشخیص و درمان کرونا در ایران در هفته‌های آینده، بازنگری و به‌روز‌رسانی می‌شود.
پوشش‌ تحصیلی کودکان افغانستان
نیازمند ۲۵هزار کلاس درس
ایسنا-رئیس‌جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه یک میلیون کودک از کشور افغانستان به کشور ما آمده‌اند و باید شرایطی فراهم کنیم که درس بخوانند گفت: ۲۵ هزار کلاس درس با اعتباری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها برای همین بچه‌ها نیاز داریم.
رسیدن حقابه به تالاب بختگان
با شادمانی مردم روستاها همراه شد
ایرنا -حقابه ۳۰ میلیون متر مکعبی تالاب بختگان که روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه با مصوبه کمیته احیای تالاب و به دستور استاندار فارس در این مسیر رها شده بود، شامگاه شنبه 8 بهمن‌ماه بر بستر بختگان نشست و تالاب از این حقابه لبی ‌تر کرد. ده‌ها نفر از ساکنان روستاهای حاشیه تالاب بختگان با ساز و دهل به استقبال حقابه بختگان رفتند، شادمانی اهالی روستاهای حاشیه تالاب بختگان و نواختن ساز و دهل بعد از رسیدن حقابه موجی از سرور و شعف در روستائیان ایجاد کرد.
افزایش شمار دانشجویان به ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سایه انقلاب اسلامی
ایرنا -رئیس‌مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شاید تعداد دانشجویان کشور در بدو انقلاب اسلامی حدود ۱۶۰ هزار نفر در همه زیرنظام‌ها بود اما امروز بالغ بر سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی داریم همچنین تعداد اعضای هیئت علمی در همه مجموعه‌های آموزش عالی قبل از انقلاب به ۱۰ هزار نفر نمی‌رسید، اما امروز اعضای هیئت علمی تمام وقت که مدرسین، مدعوین و اساتید نیمه وقت را شامل نمی‌شود ۸۰ هزار نفر هستند. وی تاکید کرد: در قبل از انقلاب اسلامی تعداد پذیرفته شدگان در موسسات آموزش عالی حدود پنج تا ۶ هزار نفر بود اما امروز فقط در حوزه تحصیلات تکمیلی نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در سال پذیرش داریم یعنی مجموع دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما قبل از انقلاب حدود ۱۸ هزار نفر بود و در حالی که امروز در هر سال حدود ۱۵۰ هزار نفر در تحصیلات تکمیلی پذیرش داریم.
احتمال وقوع سیل در 22 استان کشور
ایسنا-سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رخداد مه، کاهش دید، در مناطق جنوبی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پدیده بهمن و کولاک برف خبر داد.این وضعیت جوی در روز دوشنبه در کرمانشاه، ایلام، لرستان، غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان، روز سه‌شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات غربی استان‌های مازندران و سمنان و روز چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال خراسان رضوی مورد انتظار است. براثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.

نظر شما