شناسهٔ خبر: 58478196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

طرح ضد ایرانی کاخ الیزه کلید خورد

رئیس جمهور فرانسه از پروژه جذب بهائیان و آشوبگران برخی کشورها از جمله ایران با بهانه دفاع از حقوق بشر حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه از پروژه جذب همجنسبازان، بهائیان، آشوبگران در برخی کشورها از جمله ایران با بهانه دفاع از حقوق بشر حمایت کرد. 

 به نوشته روزنامه «پاریزین» ماکرون در پیام ویدئویی که در حساب کاربری خود در توییتر در این زمینه گفت: «سرکوب‌ها در چهار گوشه جهان در حال افزایش است و  اغلب اولین قربانیان این ظلم‌ها، زنان و دختران جوان هستند.»

بر اساس این گزارش، طرح ابتکاری فرانسه «طرح ماریان» نام دارد که سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد و از عوامل برانداز، حامیان رواج همجنسبازی تحت عنوان مدافعان حقوق بشر حمایت می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه با لقب دادن افراد حاضر در این طرح به عنوان «مبارزان آزادی» از ارائه آموزش‌های ویژه در  فرانسه خبر داد.  دولت فرانسه از سال ۲۰۲۲ صفحه مرتبط با  این طرح را در وبگاه‌های سفارتخانه‌های خود در خارج از کشور راه اندازی کرده است و کمیسیر سازمان ملل متحد نیز در این طرح مشارکت دارد. همکاری با سازمان‌های فرانسوی که با ماهیت آن اشاره نشده از اهداف این طرح نامگذاری شده است.

«وبگاه کاخ الیزه» نیز سخنان ماکرون را در این زمینه منتشر کرد. ماکرون در پیام خود از تحریم سران ایران  و ادامه دفاع از فرقه ضاله بهایت حمایت کرد.

وی در بخشی از این پیام گفت: «فرانسه سرزمین مورد استقبال مدافعان حقوق بشر است و خواهد ماند. به همین دلیل است که من یک سال پیش راه اندازی طرح ماریان را اعلام کردم.»

ماکرون از تمرکز بر همجنسبازان، فعالان محیط زیست  در این طرح خبر داد و گفت این برنامه ابتکاری یک ساله است. رئیس جمهور فرانسه از حمایت تمام قد خود از این پروژه و با تمرکز بر افرادی از ایران، روسیه، عراق و چند کشور دیگر خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما