شناسهٔ خبر: 58478152 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

مشکل آلودگی هوای تهران چگونه حل می‌شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی هوا با همه دستگاه‌هایی که در حوزه آلودگی هوای تهران وظیفه دارند باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: عمده بحث آلودگی هوا در گروی تامین اتوبوس، تاکسی و مترو است.

صاحب‌خبر -

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز یکشنبه شورا، افزود: در جلسه امروز گزارش مالی شهرداری تهران در دستور کار نخست قرار دارد که توسط خزانه دار شورا قرائت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دستور کار بعدی دو نفر از شورا و یک نفر توسط شورا برای مرکز پژوهش‌های شهرداری انتخاب خواهد شد تا بر کار پژوهشی و تحقیقاتی نظارت کند.

رییس شورای شهر تهران در خصوص زمان ورود لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به صحن شورا گفت: تا آخر بهمن ماه باید روی بودجه در کمیسیون‌های شورا کار شود و پس از آن در انتهای بهمن ماه بودجه به صحن شورا خواهد آمد. روز گذشته اولین جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد و حتما یک جلسه دیگر برای کمیسیون تلفیق خواهیم داشت. لذا بررسی بودجه تا آخر بهمن ماه به طول می‌انجامد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتشار لیستی از موارد استخدامی افراد در گذشته گفت: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم و موضوع را در سایتی خواندم اما معاونت مربوطه چنین موضوعی را تکذیب کرده، چرا که استخدام‌ها شرایط خاصی دارد و البته موضوع را شورا بطور دقیق بررسی خواهد کرد.

چمران در خصوص موضوع آلودگی هوای تهران نیز تصریح کرد: در این خصوص تنها یک متولی وجود ندارد، سازمان استاندارد به شورا دعوت شد، اما مسائل اصلی شهر تهران باید با حضور ۲۳ دستگاهی که در خصوص موضوع آلودگی هوا وظیفه دارند، بررسی و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: بحث عمده اتوبوس، تاکسی و مترو است که هنوز برنامه دلخواه ما اجرا نشده است. یکی از کارخانه‌ها اطلاع داده که تا عید می‌تواند ۴۰ دستگاه اتوبوس که فوق تعهدش بوده را تحویل دهد. ما پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم، اما تا کنون تنها ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع تامین اتوبوس از تمام مسیرها دنبال می‌شود اما خرید اتوبوس از خارج از کشور با توجه به برنامه‌ای که روی آن فکر شده بود منتفی شد. البته خرید اتوبوس از خارج بطور کامل منتفی نشده و اگر اتوبوس استاندارد، به روز و ارزان‌قیمت وارد شود به نفع مردم و محیط زیست خواهد بود.

 

نظر شما