شناسهٔ خبر: 58477377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پاپ فرانسیس سرعت گرفتن «چرخه مرگ» در خاورمیانه را محکوم کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان تشدید خشونت‌ها و درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست را که وی از آن به عنوان «چرخه مرگ» در خاورمیانه یاد می‌کند، محکوم کرد و از هر دو طرف خواست تا برای رسیدن به آرامش و «صلح صادقانه» تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) طی سخنانی در میدان سنت پیتر واتیکان اعلام کرد که خشونت بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که از آن به عنوان «چرخه مرگ» در خاورمیانه یاد می‌کند، هر روز تشدید می‌شود و مانعی برای دستیابی به صلح بین دو طرف است.پاپ فرانسیس در ادامه به حمله ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه جنین که منجر به شهادت ۱۰ فلسطینی شد و پس از آن عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهرک‌نشین در نزدیکی کنیسه‌ای در قدس اشغالی شده است، اشاره کرد و گفت: از هر دو طرف می‌خواهیم تا برای آتش‌بس و صلح «صادقانه» تلاش کنند.

تنش‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر مجددا بالا گرفته است. ۲۶ ژانویه نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین یورش بردند که در جریان این حمله بیش از ۱۰ فلسطینی شهید شدند. جمعه نیز یک جوان فلسطینی در عملیاتی شهادت طلبانه به شهرک‌نشینان در قدس تیراندازی کرد که منجر به کشته شدن ۹ تن از آن‌ها شد.

پاپ فرانسیس ۸۶ ساله در سخنرانی خود به کشته شدن ۱۰ فلسطینی از جمله یک زن در حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان در کرانه باختری و حمله یک مرد مسلح فلسطینی در روز جمعه که به کشته شدن ۹ اسرائیلی در بیرون یک کنیسه در قدس شرقی منجر شد، اشاره کرد. وی در توضیح این رویدادها گفت: با اندوه فراوان، از خبرهایی که از سرزمین مقدس رسیده، مطلع شدم.


 
 

برچسب‌ها:

نظر شما