شناسهٔ خبر: 58477350 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ماجرای استخدام بیش از ۴۰۰۰ نفر در شهرداری تهران چیست؟/واکنش چمران: لیست ساختگی است

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در مورد لیست منتشر شده در خصوص جذب چند هزار نفری در شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز اصلاحیه «قانون درآمد پایدار و هزینه شهر تهران» را روی میز بررسی قرار دادند و باقری معاون برنامه ریزی و امور شورا‌های شهرداری تهران با بیان اینکه قانون در سال جاری تغییر کرده است و بخشنامه‌های وزارت کشور نیز در خصوص قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها با تاخیر آمده است، گفت: امروز در قالب لایحه‌ای ۱۹ عنوان را برای بررسی تقدیم شورا کردیم. اعضای شورای شهر تهران با رأی اکثریت خود یک فوریت این لایحه را تصویب کردند.

باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به لیست منتشر شده مبنی بر جذب بیش از ۴۰۰۰ نفر در شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: استنباط من این است که برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای به گونه‌ای است که نقاط قوت ما را تبدیل به ابهام کند. چرا که در موضوع تبدیل وضعیت در شهرداری تهران پرچم دار تبدیل وضعیت ایثارگری در کشور هستیم، به گونه‌ای که ۲۸۳۰ نفر جذب شدند که این یک نقطه قوت است، اما یک لیست موهوم به صورت کهکشانی منتشر شده است که اگر همه تبدیل وضعیت‌ها را جذب تلقی کنیم، به عدد آن لیست نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه یک بار به صورت رسمی اعلام می‌کنم که از ابتدای شروع به کار در دوره جدید مدیریت شهری ۳۰۰۰ نفر از کارکنان بنا به دلایل مختلف از شهرداری خارج شدند، گفت: شهرداری می‌تواند بر اساس قوانین ۱۵۰۰ نفر را جذب کند، اما عملکرد ما نشان می‌دهد که ۶۷۰ نفر جذب جدید داشتیم که ۲۲۰ نفر آن‌ها نیرو‌های شرکت واحد اتوبوسرانی هستند و ما حتی یک سوم این مجوز را استفاده نکردیم. لیست این جذب نیرو‌ها را با ذکر تحصیلات و مشخصات به کمیته منابع انسانی شورای شهر دادیم.

گفتنی است که اخیرا نیز افشای حقوق نجومی دختر یک عضو شورای شهر تهران، انتقادهای گسترده‌ای را در پی داشته است.

واکنش چمران

رئیس شورای شهر تهران به انتشار لیست استخدام ۴۵۰۰ نفر در مجموعه شهرداری تهران در این دوره واکنش نشان داد.

مهدی چمران امروز در حاشیه برگزاری یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با دستور جلسه شورا، اظهار کرد: نخستین دستور جلسه ارائه گزارش مالی شهرداری تهران توسط آقای کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران خواهد بود.در ادامه جلسه امروز انتخاب دو گروه برای مرکز پژوهش‌های شهرداری تهران و همچنین احتمال بررسی پرونده باغات از موضوعاتی است که به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با بررسی بودجه در شورای شهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه و پس از برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه؛ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

چمران همچنین در ارتباط با انتشار لیست استخدام ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جدید در این دوره از مدیریت شهری اظهار کرد: البته بنده اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع ندارم، اما معاون مربوطه آن در شهرداری تهران اعلام کرده که انتشار این لیست صحت ندارد و لیست ساختگی است. البته به این معنا نیست که هیچکس در این دوره در شهرداری تهران استخدام و به‌کارگیری نشده است، منظور ما انتشار لیست اشاره شده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با موضوع آلودگی هوا گفت: هفته گذشته نیز رئیس سازمان ملی استاندارد در صحن شورا حاضر شد و در واقع ۲۲ و ۲۳ دستگاه هر کدام وظایفی در ارتباط با قانون هوای پاک و موضوع آلودگی برعهده دارند که از آن جمله می‌توان به سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد، وزارت نفت و ... اشاره کرد.

چمران در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت نیز گفت: در این ارتباط نیز ما تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم به طوری که از ۶۳۰ دستگاه اتوبوس تا به امروز تنها ۱۲۰ دستگاه به شهرداری واگذار شده است، به طوری که شهرداری تهران پیش‌پرداخت ۶۳۰ دستگاه را واریز کرده است و امیدواریم با فعالیت مستمر سازندگان اتوبوس شرایط خوبی را داشته باشیم.

وی گفت شهرداری تهران آمادگی دارد به هر میزان که اتوبوس ساخته شود، آن را خریداری کند حتی ما خریداری اتوبوس از شرکت‌های خارجی رانیز پیگیری می‌کنیم.

نظر شما