شناسهٔ خبر: 58476465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

کشتی‌های بومی به کمک صادرات مازندران می‌آیند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه کشورهای همسایه بزرگترین بازار هدف صادرات این استان است، گفت: کشتی کانتینردار یخچال‌دار برای صادرات محصولات این استان مورد نیاز است که این زیرساخت توسط شرکت کشتی سازی صدرا مستقر در استان در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور یکشنبه در نشست اقشار و فعالان سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی شهرستان سیمرغ افزود: اولویت صادرات مازندران و بازار هدف استان کشورهای همسایه است که در این میان روسیه بزرگترین بازار هدف استان محسوب می‌شود.

وی ارزش میزان واردات سالانه این کشور را ۲۷۰میلیارد دلار اعلام‌ کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۱ هزار میلیارد دلار ارزش واردات صیفی جات و پنج هزار دلار ارزش واردات آبزیان این کشور است که مازندران باید از این فرصت استفاده کند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به آغاز صادرت مرکبات از راه دریا گفت: پیش از این صادرات این محصولات از طریق مرز آذربایجان انجام می شد و مشکلات خود را به همراه داشته است.

حسینی پور افزود: برای تسریع حمل و نقل و مشکلات صادرات از طریق حمل و نقل دریایی ساخت چهار فروند کشتی ویژه صادرات محصولات در کشتی سازی صدرا آغاز شده است.

وی ادامه داد: با وجود کلید خوردن صادرات محصولات از طریق حمل و نقل دریایی به اعزام کشتی از استان گیلان برای این منظور نیازمند هستیم.

استاندار مازندران بیان کرد: این در حالی است مازندران با دارا بودن سه بندر سه بندر سابقه فعالیت بنادرآن بیشتر از استان گیلان است.

کشتی‌های بومی به کمک صادرات مازندران می‌آیند

حسینی پور با اشاره به سابقه یک دهه ای شهرستان شدن سیمرغ افزود: با وجود داشتن‌ مواهب زیاد این شهرستان به نسبت شهرستان های دیگر استان ضعیف نگه داشته شده و این ناراحت کننده است.

وی عنوان کرد : کشاورزی به عنوان گرایش اول شهرستان سیمرغ است که اتفاقا اولویت اول دولت هم به شمار می آید زیرا که کشاورزی به عنوان اقتدار ملی محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان مارندران گفت: برای توسعه شهرستان سیمرغ باید نگاه راهبردی با حضور مسوولان، بزرگان، پیشکسوتان و جوانان ایجاد و مشخص شود سهم کشاورزی شهرستان در امنیت و اقتدار ملی کشور کجا قرار دارد.

حسینی پور در ادامه دهه فجر را یادآور خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام راحل به شیعیان جهان در عصر حاضر هویت داد در حالیکه شیعیان پیش از این در طول تاریخ به واسطه ظلم های متعددی که بر آنها روا شد در حاشیه قرارداشتند و بنیانگذار انقلاب اسلامی شیعیان را جهانی کرد و در مناسبات جهانی مطرح شدند.

وی اعلام کرد: در مکتب امام خمینی (ره) ایمان بدون عدالت هیچ زمانی به رسمیت شناخته نشد و به دنبال آن بودند.

استاندار مازندران گفت: مهم‌ترین دستاورد امام خمینی(ره) حذف فاصله میان مردم و مسوولان بود.

حسینی پور افزود: در مکتب امام خمینی(ره) عدالت خواهی از کلی گویی و شعار به مراتب فراتر رفته بود در حالی که افراد زیادی از عدالت و آزادی حرف زدند اما ایشان در حوزه های مختلف اقتصاد ، سیاست، حقوق اجتماعی و فرهنگی به استناد عدل و شرع به دنبال اجرای عدالت بود، ‌عدالت محوری یکی از مهم‌ترین شاخصه ایشان بود.

وی بیان کرد: ایشان جدای از نقش سیاسی یک میراث فکری به جهانیان اهدا کرد و عدل اخلاقی را در نظر و عمل نشان دادند و الگوی رفتاری مسوولان نظام مشخص شده است و اگر امروز افرادی از این الگو خارج شدند ربطی به ایشان ندارد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت و در مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی انسانی محوریت دارد که هستی او مبارزه در جهت توحید است و امام‌خمینی(ره) نگاهش این بود که انسان همواره برای اجرای عدالت در مبارزه باشد.

حسینی پور افزود: پس از رحلت ایشان کشورهای خارجی این تصور داشتند که با رحلت ایشان انقلاب تمام می شود اما دیدیم مجلسخبرگان رهبری بلافاصله بعد از رحلت ایشان ، مقام معظم رهبری را به رهبری انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) صدور انقلاب اسلامی به جهان صورت گرفت و هیمنه و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا بیشتر شد که این مساله به برکت مقام رهبری جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع است.

استاندارمازندران گفت: اگر امروز آمریکا ، اروپا ، چین و روسیه قدرت هستند جمهوری اسلامی ایران نیز قدرت است البته این موضوع نه اینکه خودمان بگوییم بلکه دنیا این را می گوید.

وی افزود: در چند ماه اخیر تمام دنیا به دنبال به زمین زدن نظام جمهوری اسلامی بودند اما زحمت خود را زیاد می‌کنند و کار به جایی پیش نمی برند.

نظر شما