شناسهٔ خبر: 58475657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گلستان عنوان شد؛

در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی باید از از مشارکت مردم استفاده شود

شهردار گرگان در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با تأکید بر اینکه باید به سراغ مردم رفت و در فعالیت‌ها و برنامه‌ها از مشارکت مردم استفاده کرد، جدا شدن مردم از برنامه‌های اجرایی را امری نامطلوب برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با حضور آخوند عبدالحی میرزا علی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان؛ سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان؛ سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان و سایر اعضای حقوقی و حقیقی این انجمن در دفتر امور شهری استانداری گلستان برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه، آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان، ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم توسط برخی کشورهای اروپایی، این عمل را مصداق تروریسم فرهنگی نامید و بر حفظ و تقویت هویت دینی و ملی توسط دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

وی در ادامه گزارشی از مصوبات جلسه قبلی ارائه کرد و و درباره ادامه‌ روند اجرایی شدن مصوبه ارائه خدمات در سایر مراکز، پیشنهاداتی در خصوص راه‌اندازی پیشخان خدمات و ایستگاه مطالعه با کمک سمن‌های حوزه کتابخوانی ارائه کرد.

میرزاعلیدر بخش دیگری از صحبت‌هایش، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه نیز ارائه و با ذکر این نکته که ۷۹ روستا در استان، یا مرکز دهستان هستند یا جمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر دارند، خواستار همکاری سایر ادارات مخصوصاً آموزش و پرورش و بخشداری‌ها در تامین ساختمان شد.

وی در پایان توضیحاتی نیز در مورد بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی بر اساس رویکرد جدید نهاد در خدمت‌دهی به مردم ارائه کرد و با ذکر این نکته که بخشی از منابع مالی این طرح از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین خواهد شد؛ از شهرداری گرگان خواست در تامین مالی این طرح از محل نیم درصد شهرداری‌ها با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مساعدت کند.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در بخش دیگری از جلسه در خصوص استفاده کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت مدارس بلااستفاده در روستاها اعلام آمادگی و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این اماکن تاکید کرد.

محمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید به سراغ مردم رفت و در فعالیت‌ها و برنامه‌ها از مشارکت مردم استفاده کرد؛ جدا شدن مردم از برنامه‌های اجرایی را امری نامطلوب برشمرد.

وی همچنین نسبت به همکاری شهرداری گرگان در فعالیت‌ها و برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، بررسی راه‌اندازی هدفمند پیشخان خدمات و ایستگاه مطالعه در مراکز پر رفت و آمد و مستعد؛ تولید محتوا برای ادارات در زمینه معرفی آثار فرهنگی و ادبی مولفان استانی؛ استفاده از ظرفیت ساختمان‌های بلااستفاده، مخصوصاً آموزش و پرورش در روستاها؛ بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان و پیگیری دفتر امور شهری بر تسویه حساب شهرداری‌ها با کتابخانه‌ها از جمله مصوبات این جلسه بودند.

نظر شما