شناسهٔ خبر: 58474032 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

داده‌های امیدوارکننده برای بازار کامودیتی‌ها

حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل در برنامه زنگ پایان یکشنبه به بررسی آخرین وضعیت بازار جهانی و کامودیتی‌ها در هفته گذشته پرداخت.

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان یکشنبه همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی آخرین وضعیت بازار جهانی و کامودیتی‌ها در هفته گذشته پرداختیم. قیمت‌ها در بازار جهانی با ثبات به مسیر خود در هفته‌های گذشته ادامه دادند، انتشار تورم خرج‌کرد خانوار و رشد اقتصادی سیگنال مثبتی را به کامودیتی‌ها مخابره کرد. در حالی که این روزها کامودیتی‌ها شرایط مناسبی را پشت سر می‌گذارند اما بازار سرمایه ایران که عمدتا کامودیتی‌محور است، واکنش مثبتی نداشته و سهامداران بورس تهران روزهای سختی را سپری می‌کنند و به نظر می‌رسد بازار سهام ایران همبستگی مثبتی با بازار جهانی ندارد.

داده‌های تورمی آمریکا همگی کاهش تورم و اثربخشی سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را تایید می‌کنند، از سوی دیگر آمار خرید کالای بادوام صعودی است که سیگنال مهمی برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و رشد اقتصادی در آمریکاست.  رکود تورمی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ یکی از نگرانی‌های اصلی فعالان اقتصادی بود که به نظر می‌رسد با انتشار این داده‌ها تاحدودی کمرنگ شده است.

در انتها نیز وضعیت شاخص دلار، نفت برنت، مس و روی در بازار جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما