شناسهٔ خبر: 58471424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پهنه‌های لرزه‌خیزی چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:با توجه به عملکرد ستاد بحران، این استان به‌عنوان طرح آزمایشی در کشور در حوزه لرزه‌خیزی انتخاب شد تا پهنه‌های لرزه‌خیزی مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا یک شرکت دانش‌بنیان با اعتبار ملی مطالعات این استان از نظر پهنه‌های لرزه‌خیزی را انجام می‌دهد.

حیدری آماده‌باش کامل تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سامانه بارشی جدید را ضروری اعلام و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی استان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گو و در شهرستان محل خدمت خود حاضر باشند.

وی با اشاره به کمبودهای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به کمبودهای موجود اما مدیریت بحران استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تعامل پلیس راه، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تسهیل تردد خودروهای سوخت‌رسان اظهار داشت: پلیس راه هنگام بارش‌ها به‌هیچ‌وجه اجازه تردد خودروهای سنگین بدون زنجیر در جاده‌های استان را ندهد.

وی گفت: شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری باید در زمان بارش‌ها فعال‌تر از گذشته در میدان حضور داشته باشند و نیروهای امدادی و ستادی به‌عنوان پشتیبان وارد فرآیند خدمات‌رسانی شوند.

حیدری تاکید کرد: برف‌روبی محوطه اطراف مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز نظامی و انتظامی در اولویت کاری اعضای ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری باشد.

وی استفاده بیش از حد شن و نمک را باعث وارد شدن آسیب به سازه‌ها و محیط‌زیست دانست و افزود: شهرداری‌ها قبل از آغاز بارش‌ها نسبت به هرس درختان دارای تداخل با سیم‌های برق اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعطیلی مدرسه‌های هر شهرستان باید با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار مربوطه انجام شود.

وی عایق‌بندی لوله‌ها و کنتورهای آب به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی را ضروری دانست و یادآور شد: رسانه‌های گروهی نسبت به رعایت صحت، سرعت و دقت در روند اطلاع‌رسانی سریع به مردم در زمان بارش‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۲ پایگاه امدادی با ۸۳۵ امدادگر در آماده‌باش کامل هستند.

مسعود مثنوی شماره تلفن سه‌رقمی جمعیت هلال‌احمر را آماده پاسخ‌گویی به مردم برای کمک‌رسانی در حوادث اعلام و تاکید کرد: امدادگران این جمعیت از ۱۸ تا ۲۸ دی‌ماه امسال در چهار هزار و ۲۰۵ حادثه امدادرسانی و رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما