شناسهٔ خبر: 58470734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

بارش برف و باران در گیلان تا چهارشنبه

طاهره رفعتی

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت فردا با تقویت جریانات سرد و بارشی، بارندگی و وزش باد شدید و نیز در ارتفاعات بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: بیشینه و کینه دمای هوای استان بین ۱۲ و یک درجه زیر صفر در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت سامانه نسبتا ناپایدار در منطقه دانست و افزود: احتمال بارندگی متناوب و وزش باد و رعد و برق طی روزهای آینده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان ابرناکی، کاهش نسبی دما، تگرگ و بارش برف یا مخلوط برف و باران را از دیگر پدیده های مورد انتظار دانست و تصریح کرد: از اواخر وقت دوشنبه با تقویت جریانات سرد و بارشی، بارندگی و وزش باد شدید و نیز در ارتفاعات بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه بارش برف و کولاک به ویژه طی سه شنبه در برخی مناطق شدید خواهد بود، گفت: به تدریج از چهارشنبه ضمن کاهش ناپایداری و ابر در طی روز افزایش دما و بارندگی پراکنده تا پایان هفته ادامه دارد.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی و سقوط بهمن در مناطق مستعد خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما